Köpte en ny Hobby Optima 2019, efter cirka 2 veckor och 175 mil hoppade vänster navkapsel av. Turligt nog såg en observant fotgängare missödet och stoppade mig.
Nu till frågan - Jag tog kontakt med Forsbergs Fritid och ville reklamera denna då den var "spräckt" på 2 st "vingar" som håller kapseln.
Fick till svar att det ej var garanti utan det ansågs som normala förslitnings skador! Och om jag ej var nöjd kunde jag ringa Fiat´s kundtjänst i Italien. Men enligt ARN så är säljföretaget ansvarig för att ombesörja garanti arbete/kontakt med huvudmannen/leverantören av produkten de sålt.
Nog för att jag överlever denna kostnad men det är väl kund policy inställningen som jag ställer mig frågande till. Själv jobbat i cirka 40 år med försäljning som grossist/leverantör och alltid prioriterat kundrelationer, men det kanske är annorlunda i husbils världen?
Kruxet tilltog idag då hustrun kom och påpekade att nu var höger fram på väg att "krypa" av fälgen!
Tacksam för råd eller är det bara till att bocka/tacka och se glad ut.
Medlem nr 28890 Ove
Nu till frågan - Jag tog kontakt med Forsbergs Fritid och ville reklamera denna då den var "spräckt" på 2 st "vingar" som håller kapseln.
Fick till svar att det ej var garanti utan det ansågs som normala förslitnings skador! Och om jag ej var nöjd kunde jag ringa Fiat´s kundtjänst i Italien. Men enligt ARN så är säljföretaget ansvarig för att ombesörja garanti arbete/kontakt med huvudmannen/leverantören av produkten de sålt.
Nog för att jag överlever denna kostnad men det är väl kund policy inställningen som jag ställer mig frågande till. Själv jobbat i cirka 40 år med försäljning som grossist/leverantör och alltid prioriterat kundrelationer, men det kanske är annorlunda i husbils världen?
Kruxet tilltog idag då hustrun kom och påpekade att nu var höger fram på väg att "krypa" av fälgen!
Tacksam för råd eller är det bara till att bocka/tacka och se glad ut.
Medlem nr 28890 Ove