• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Norge 2014

K

Kenneth E

Guest
Sv: Norge 2014

Hej Anders.
Fina bilder som vanligt.
Jag åkte Ålesund - Trollstigen - Geiranger i lördags, och Atlanthavs veien på söndag, det var en mycket fin tur.
Jag såg en som var uppe med " Phantom2 och GoPro kamera, på toppen vid Trollstigen , hade önskat det var jag.

Hur gick det för dig , blev det någon flygning för dig.

Mvh

Kenneth - Borgholm
 
F

F.d. 55397

Guest
Sv: Norge 2014

image-719754.jpeg


image-722520.jpeg


Man kan fortfarande hitta delar av det gamla Geiranger.

I Torsdags hörde jag en man diskutera med sin fru, med tydlig 08 dialekt "Finns det nåt centrum här"- mitt i "centrum" av Geiranger...

Man kan inte annat än beundra de som klättrat upp för väggen o spikat fast utsädet o bosatt sig, vad var det för alternativ de lämnade?

sen undrar jag också vad den självlastarvagn som stor parkerad en bit upp på Örnvägen användes till, lär ju knappt vara körbar där...
 
K

Kenneth E

Guest
Sv: Norge 2014

Att vandra upp till Aksla Fjellstue är verkligen värd mödan.
Utsikten man får över Ålesund är fantastisk, kul att ni tog er upp och att du delger detta genom dina bilder.

Kenneth - Borgholm
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Norge 2014

Att vandra upp till Aksla Fjellstue är verkligen värd mödan.
Utsikten man får över Ålesund är fantastisk, kul att ni tog er upp och att du delger detta genom dina bilder.

Kenneth - Borgholm

Visst är det värt mödan även om temperaturen ligger runt 30!

Det grämer mig dock att jag inte fick gå upp Nesaksla i Åndalsnes.
715 meter i 33 graders värme är för varmt!

image.jpg
 

Göran Hellman

HBK Medlem
Inlägg
1.117
Kommun
Falköping
HBK-Nr
4774
Medlemskap
2025
Sv: Norge 2014

Enormt härliga och fina bilder. Det är så man längtar dit. Förhoppningsvis så lägger Du ut resrutten då Ni kommit hem. Vissa ställen har vi varit på, men det går alltid att åka tillbaka igen och lägga till nya platser. Hälsningar
Göran Hellman
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.179
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Norge 2014

Helfina bilder från helläckra platser Anders, du väcker nostalginärven i både mig & Marianne så här efter vår förbrukade semester (o-sjysst ; ) Man bara längtar till nästa "tur"...
 
Toppen