• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nedsövda och rånade på rastplats!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.604
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: Nedsövda och rånade på rastplats!

Polisen i Skåne berättade tidigare om inbrott och att de drabbade skulle varit sövda men dementerar nu detta! Hoppas att det slutas skriva om det nu! Finns många som blir skrämda av just påstådd sövning. Jag tror på det först när det blir 100% bevisat! Låst och larmad bil även på natten gäller!

Så länge det finns de som tjänar pengar på folks rädsla genom att sälja "narkoslarm", kommer det nog tyvärr inte att sluta skrivas om detta.
 

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: Nedsövda och rånade på rastplats!

Det är skrattretande att läsa alla försök till bortförklaringar av konstaterade Hexanrester i blodet.
I Sverige får det finnas 1mg/kg Hexan i matolja eller margarin enl.Livsmedelsverkets förordnande FS1993:17. Vi äter c:a 20kg margarin per år och det ger 0,02g/år.
Jag håller med tidigare skribent som vill stänga tråden.
Åke
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Nedsövda och rånade på rastplats!

Varför talar alla om Hexan? Det finns också Metan som är betydligt vanligare som människan alstrar själv. Använder man dessutom katylysatorn Metaxa, blir gasbildningen betydande. Min ena hund - som är i de övretonåren - är svag för kött, men vi får passa oss när och hur mycket vi kan ge henne vid husbilsresor. Gasbildningen blir mer än märkbar, vill jag lova. Jag skulle bli förvånad om inte alla dessa märkliga menuer som HB människor proppar i sig också bildar gas. Om det är därför de sover så tungt, så förstår jag att man blivit knockad av gas. Och då blir ju alla nöjda. Ingen har farit med osanning och ingen har beskylt utan anledning. Vi har bara talat om fel gas....;)
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.179
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Nedsövda och rånade på rastplats!

Det behövs inte mycket vin (ett pat glas) under förutsättningen att t.ex.:
1) vi har vandrat i Norge (syresatt luft) flera timmar
2) kört 30-40 mil den dagen och letat rastplats några timmar
3) huggit några m3 ved (lite skoj...), osv.

...så är det inget/ingen i hela världen som kan väcka mig under kommande 6 timmars tid. Marianne har försökt, tro mig : )
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Nedsövda och rånade på rastplats!

Det är skrattretande att läsa alla försök till bortförklaringar av konstaterade Hexanrester i blodet.
I Sverige får det finnas 1mg/kg Hexan i matolja eller margarin enl.Livsmedelsverkets förordnande FS1993:17. Vi äter c:a 20kg margarin per år och det ger 0,02g/år.
Jag håller med tidigare skribent som vill stänga tråden.
Åke

JA du Åke Skratta du men "bevisen" spår av hexan säger inget om uppmätta mängder eller om referensområden. Inte heller om det var spår av bundet eller fritt hexan?
Håller sedan med stäng tråden tills alla spekulationer kan motbevisas.
 

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: Nedsövda och rånade på rastplats!

Det verkar som ni är mera kunniga och insatta i rättsfallen än Rättsmedicinalverket. Tagga ner och stäng tråden!
Åke
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Nedsövda och rånade på rastplats!

Vilka rättsfall?? Finns sådana så är ju saken bevisad?
 

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: Nedsövda och rånade på rastplats!

Enl. Länken i inlägg 74 har polisen lämnat blodprov till Rättsmedicinalverket för analys och svar har returnerats till polisen. För vidare utredning och beslut.
Åke
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Nedsövda och rånade på rastplats!

Enl. Länken i inlägg 74 har polisen lämnat blodprov till Rättsmedicinalverket för analys och svar har returnerats till polisen. För vidare utredning och beslut.
Åke

Så kan det säkert vara. Problemet är att man då också måste precisera vad Laboratoriet skall söka efter. Och skulle det bli ett positivt svar på någon substans så säger ju svaret inget om hur var o när det kom dit.
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: Nedsövda och rånade på rastplats!

Så kan det säkert vara. Problemet är att man då också måste precisera vad Laboratoriet skall söka efter. Och skulle det bli ett positivt svar på någon substans så säger ju svaret inget om hur var o när det kom dit.

Med det resonemanget är det ju meningslöst att ta blodprover så kan det inte vara. Vi min fru och jag har varit med om att det stått en bil parkerad bredvid våran mitt i natten med motorn igång och folk utanför bilen har försökt rycka upp bakdörren. Det har gjort att jag har svårt att nonchalera rapporter om gasning.
Åke
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Nedsövda och rånade på rastplats!

Var det inte lättare att slå ut rutan istället för att rycka i en förmodligen låst dörr?
Om jag skulle bli gasad och rånad hoppas jag att det är lustgas så jag får mig ett gott skratt.
 
Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Nedsövda och rånade på rastplats!

CO gir og langtids skade selv i små mengder, har du blitt skadet tåler du mindre neste gang. Kroppen bruker svært lang tid på å kvitte seg med gassen som binder til de røde blodcellene i stedet for oksygen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen