• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Navigering med Ipad Mini

R

Rolfevert

Guest
Är det någon som vet hur mycket ström en Ipad Mini förbrukar när man har navigering igång med nedladdade kartor?
Har upptäckt att min drar mer än jag kan tillföra från mitt USB uttag eller cigguttaget.(kan vara att bägge uttagen ger för lite tillskott)
Rolf
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Navigering med Ipad Mini

Är det någon som vet hur mycket ström en Ipad Mini förbrukar när man har navigering igång med nedladdade kartor?
Har upptäckt att min drar mer än jag kan tillföra från mitt USB uttag eller cigguttaget.(kan vara att bägge uttagen ger för lite tillskott)
Rolf

Det gäller att ha en USB-propp på ca 2 A, 0,5 A laddar dåligt när skärmen lyser.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Navigering med Ipad Mini

Ja du har nog erfarit vad flera av oss gjort, laddningen räcker inte riktigt under navigering. Lösningen är uttag som ger mer ström och jag har valt det här som ger 2.1 Ampere: USB-uttag - Biltema
Det finns flera alternativ men det uttaget från Biltema har fungerat för mig.

mvh jocke
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Navigering med Ipad Mini

Har inga som helst problem med vanliga cigarettuttaget på instrumentpanelen. Bara jag använder rätt USB plug med spec som Knarrevik skrev. IPad mini laddar tom upp under navigering. Den större IPad går plus minus noll. Jag använder IGO Primo för navigeringen.
 
Toppen