• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Motorlampa slocknar inte

Bergodh

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Skövde
HBK-Nr
1055
Medlemskap
2024
På min bil en Fiat 130 hk 2012 tände sig motorlampa Jag åkte och köpte en felkodsläsare och där indikera det för bränslefilter. Bytte bränslefilter och raderade felkoden startade bilen och allt var frid och fröjd. Nästa gång jag startade bilen så lös motorlampan igen. Förvisso köpte jag inte den allra dyraste felkodsläsaren jag köpte en från Biltema för 500:- kopplade in den läste av felkoder och raderade.
Måste jag göra något mer med felkodsläsaren för att inte motorlampan ska tända sig igen?
eller kan felkodsläsaren vara för dålig?
eller kan det vara fel på givaren eller något annat?
Någon som vet?
mvh
P-O
 

pekke

HBK Medlem
Inlägg
680
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
11047
Medlemskap
2024
Sv: Motorlampa slocknar inte

Du ser inte alla felkoder med billigare OBD-läsare, du ser bara vissa allmänna koder och koder som påverkar miljön, som t.e.x. avgasvärden.

Vill man se alla felkoder för ett visst märke eller modell så får man köpa dyrare avläsare med rätt programvara.

Du får nog låta Fiat-verkstan eller nån som har avläsare för Fiat kolla.

Felkoden kan indikera att det är något problem med bränslesystemet.

Men kolla med nån som har mer avancerad läsare.
 
Toppen