• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mobilt bredband

F

F.d. 2577

Guest
Sv: Mobilt bredband

Miss av mig, för att få bb för 69:-/mån MÅSTE man ha Comhem´s fasta BB. Då faller ju hela tanken, så just nu lutar det åt att byta all telefoni till 3!
Det inte första gången Comhem tar konstiga val. Va ska man ha ett fast BB till om man har ett mobilt?? Om jag dessutom vill ha fast telefonn så kostar det 49:- + 69:- + 199:-/mån för fast BB.
Leffe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Mobilt bredband

Intressant det du säger knarrevik, finns det något sätt att se hur mycket man "plockar upp" vid en vanlig bredbandsanslutning. Jag menar hur lågt räcker 1GB?
Leffe

Det finns en app "Dataman" som mäter förbrukning och kan varna vid överskridande.

Jag förbrukar i snitt 0,8 GB per dag.
 

Pricken

HBK Medlem
Inlägg
57
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
2746
Medlemskap
2024
Sv: Mobilt bredband

Två flugor i en smäll!??

Jag lyckades med konstycket att ansluta min billiga androidlur med ett billigt surfabonnemang till datorn och sitter nu och skriver detta på nätet. Funderar på att skrota mitt ordinare, ordinära och dyrare mobila bredbandsabonnemang och enbart surfa med trådlös uppkoppling med hjälp av androidluren. Varför betala 2 gånger för samma sak?

Var finns haken? Finns det någon? Har jag missat något?

Jappe

Hej!
Frugan o jag har planer på att i början av januari ta oss ner till Santa Pola eller närliggande camping där plats eventuellt finns för sent anlända nordbor.
Har själv en HTC Android som används till min LapTop som trådlöst bredband.
Har förstått att man på nedresan genom Tyskland, Frankrike och Spanien skall köpa lokala betalkort för Internetuppkoppling med LapTopen via Telefonen vilket tydligen funkar enligt din beskrivning ovan. Det blir krångligt och dyrbart med sådana inköp i varje land man snabbt passerar på vägen ner.
Nu till min fråga: Har ryktesvis hört att det skall finnas telefonkort som gäller i flera Europeiska länder. Vet du eller någon annan som ser detta inlägg om detta är med sanningen övenstämmande och i så fall var dessa kan köpas och till vilket pris?

Tackar på förhand för eventuella svar
Pricken
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Mobilt bredband

Nu till min fråga: Har ryktesvis hört att det skall finnas telefonkort som gäller i flera Europeiska länder. Vet du eller någon annan som ser detta inlägg om detta är med sanningen övenstämmande och i så fall var dessa kan köpas och till vilket pris?
Tackar på förhand för eventuella svar
Pricken

Jag har en känsla av att det blir dyrbart att skaffa tillfälliga kort på en sådan genomresa. Ett annat alternativ är att uppsöka gratis WiFi-hotspots. Det finns appar som kan söka upp dessa. McDonalds är ett exempel på gratis hotspot. Med en USB-sticka som förstärker signalen kan man koppla upp sig på avstånd och sitta kvar i bilen.
 
Toppen