• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Manual till kontrollpanel

Kicki & Kurre

HBK Medlem
Inlägg
356
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
811
Medlemskap
2024
Hej!

Är det någon som har en svensk manual till en kontrollpanel som heter Schaudt. Vi har en Bürstner men den finns troligtvis i andra husbilsmärken också. Panelen heter DT 220 B.

Vi har lyckats nollställa panelen och har bara manualen på engelska. Det enda som vi inte klarar att ställa in är batterikapaciteten eftersom det ska slås in en kod där... kanske det är lättare att förstå om manualen är på svenska!

Här är meningarna som vi inte förstår riktigt: Entering the K100 setting (multiply the K20 setting by 1.125 and use the result if this has not been entered previously).

Vad betyder K100 och K20???

Beskrivning av panelen: Formen är liggande rektangulär med 4 vågräta knappar på var kortsida av displayen. Troligtvis står det DT 220 i det nedre vänstra hörnet.

Mvh
Kicki
 
F

F.d. 22199

Guest
Sv: Manual till kontrollpanel

Finns det någon som har info om kontrollpanelen till eura mobil 612 årsmobell 2002. Vår panel har slutat fungera, elen går fram men vi får inte igång den. Tacksam för all hjälp.
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Manual till kontrollpanel

Den kan inte mäta hur mycket som finns i batterierna, utan den gissar bara. Du måste nog kalibrera mätaren, alternativt gissar den beroende på hur mycket ström den stoppar in vid laddning och hur spänningen ändrar sej.
Koppla in en känd belastning (t ex en halogenlampa till halv/helljus) och mät tiden hur länge den lyser innan du når 11,5 V. Då kan du räkna ut ett ungefärligt värde.
 

Stratos

HBK Medlem
Inlägg
134
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
15456
Medlemskap
2024
Sv: Manual till kontrollpanel

Tack för svar, är tanken att dessa 111 ah ska visa hur mycket som finns att tillgå innan batterierna tar stryk alltså?
Trodde man skulle knappa in på något vis så att hela batterikapaciteten visades.
Om det ska visa hur mycket som finns att tillgå innan batterierna tar stryk så kanske det inte är helt åt skogen eller?
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Manual till kontrollpanel

Jag har ingen aning om hur din kontrollpanel funkar. Jag har en BM-1 och på den anger jag min kapacitet under inställningarna.
 
Toppen