Knut
FD HBK Medlem
Nivelering med luftfjæring krever i praksis et firekanal system.
Når det gjelder kombinasjon med hydraulisk så er det noen luftbelger som overhode ikke tålerat hjulene blir løftet ved hjelp av rammen og andre som ikke har restriksjoner på dette. Min N+B Flair 2008 modell med både luftfjæring på alle hjul og støtteben kunne jeg løfte fri fra bakken, og Goldschmitt gjorde det på verkstedet i Polch - min Flair hadde Iveco luft bak og Goldschmitt foran. Har sett en buss hvor belgene ramlet ut når de løftet bussen på chassi. Belgene var åpne både oppe og nede!
Når det gjelder kombinasjon med hydraulisk så er det noen luftbelger som overhode ikke tålerat hjulene blir løftet ved hjelp av rammen og andre som ikke har restriksjoner på dette. Min N+B Flair 2008 modell med både luftfjæring på alle hjul og støtteben kunne jeg løfte fri fra bakken, og Goldschmitt gjorde det på verkstedet i Polch - min Flair hadde Iveco luft bak og Goldschmitt foran. Har sett en buss hvor belgene ramlet ut når de løftet bussen på chassi. Belgene var åpne både oppe og nede!