• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

LCHF-gott

F

F.d. 53198

Guest
Sv: LCHF-gott

?..jag undrar hur det låter om några år när hjärtintensiven är fullsmockad av alla hjärtinfarkt patienter.

reviera
Jag antar att du menar att hjärtinfarkterna skulle bero på fettet i maten, men riktigt så enkelt är det inte.

Det är typiskt att den som börjar äta efter LCHF-tänket går ner i vikt utan större ansträngning och utan att vara hungrig. Det finns många anledningar till det, men en av dem är att med låg andel kolhydrater i maten så slipper man utsöndring av det fettinlagrande hormonet insulin. Det fungerar dessutom som en slags spärr mot utnyttjande av kroppsfett som energiråvara vilket gör att kroppen börjar använda fett oavsett om det kommer från maten eller bilringen runt magen.

Effekten blir då att man går ner i vikt och mår alldeles utmärkt. Det finns många fler fördelar med LCHF, men det finns inte plats att berätta om dem i en kort kommentar.

Med vänlig hälsning / Erik Edlund
 

ztefan

FD HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4355
Medlemskap
2022
Sv: LCHF-gott

:mh4::mh4::mh4:
Nu har jag provat ert recept och avnjutit resultatet tillsammans med hustru Solveig! Vi tog oss friheten att lägg i lite trattkantareller och ädelost. Det hela avåts i sällskap med ett chilensk rödvin, grand reserva, inköpt i Tyskland. Ni andra som läser detta: prova på och njut!
Jag avslutar det hela med att be er inviga oss i er matkultur samt önska er fortsatt trevligt husbilsliv säger Stefan med stöd av sin, sedan 1971, bättre hälft Solveig!
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: LCHF-gott

Själv är jag diabetiker, men behöver ingen medicin - äter en förenklad LCHF/GI diet.
Enligt min doktor vore jag inte diabetiker om diagnosen skulle ställas idag.
Det funkar för en del _ förmodligen inte för alla......
Värt att prova dock!
 
Toppen