• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lastbilar på autobahn

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 55359

Guest
Sv: Lastbilar på autobahn

Jag åker till varmare trakter på vintern av medicinska skäl. Får jag det?

Jappe

Gaah, jag sa ju "I rest my case" men kan visst inte hålla klaffen på mig själv

Då är jag ändå medveten om:
18ixhcr5g3522jpg.jpg


Men ja, om du med gott samvete och handen på hjärtat kan säga att det är lïvsnödvändigt resande som görs på det mest klimatneutrala sättet som dessa resor överhuvud taget kan genomföras på.....

....så antar jag att det kan accepteras..... om du i tillägg gör allt som står i din makt även i övrigt att

Hur kommer detta medicinska resande påverkas av stoppade rörelsefrihet för varor, tjänster och människor du vill ålagga oss andra? Retorisk fråga antar jag.....

Handlar du också varor som kräver väg- och flygtransport över hela världen för att slippa ockerpriser av medicinska skäl?
 

Anita / Soren

HBK Medlem
Inlägg
210
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1018
Medlemskap
2024
Sv: Lastbilar på autobahn

Räkorna fiskas vid smögen flygs till Tailand för att skalas och flygs sedan tillbaka
Jag vet inte om det stämmer men det har sagts till mig:confused:

Kan vara sant, vet också att det går eller har gått bilar till Agadir i Marocko med räkor som kläs av där och skickas tillbaks hit
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen