• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Låshjälp.

Örjan o Helen

HBK Medlem
Inlägg
109
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
9222
Medlemskap
2024
Hej, har varit inne på Heo Solutions hem sida å tittat på lås , men jag hittar inte nåt ställe där man kan beställa. Vet ej om det är samma som HeoSafe, men lika illa att hitta själva beställningen där. Hjälp tack. MVH fransen.
 
F

F.d. 25941

Guest
Sv: Låshjälp.

@Hokie: Du fick ingen uppfattning kring montering av Thule låsen när du var hos Kama (se min fråga några svar upp i tråden)?
 

Hokie

HBK Medlem
Inlägg
456
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8500
Medlemskap
2024
Sv: Låshjälp.

Skall montera idag. Tror självborrande skruv eller kanske man måste borra ett litet hål . En stor skruv på slutet går av när du dragit den så att få bort låset kan man nog glömma
 

Hokie

HBK Medlem
Inlägg
456
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8500
Medlemskap
2024
Sv: Låshjälp.

Ja så var Thulelåsen monterade. Det första tog en timme efter mycket funderande. Man sätter ju inte in borren förrän man är hundra. Dessutom fanns bara monteringsanvisning för Ford och Merzedes medskickat och som tur var gick jag in på nätet och kollade hur man monterar på Ducato. Jo man måste borra 4 hål men borrmall finns i form av den gummipackning som sitter mellan dörr och lås. Tänk på att distansstycket inte skall användas till Ducato. I mont anvisning på nätet står att låset skall sitta 10 mm från dörrkant men då går det ej att stänga dörren. Jag fick ta 20 mm. Tejpa fast gummipackningen och håll hela låset på plats och se så det går att stänga dörren innan ni borrar. Mycket enkelt att montera om man beaktar ovan. Andra låset tog 10 minuter. Gubben börjar bli gammal så därför måste han tänka ett antal extra ggr så det inte blir fel. Handtaget sätts på plats med en bult som går av när man drar den och sen är det kört. Kolla därför att det går att stänga dörren innan denna bult färdigdras Låset ser mycket gediget ut
 
Toppen