• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Läckagetest Alugastankflaskor

anytec

HBK Medlem
Inlägg
587
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2024
Har fått problem med mina flaskor känner gasollukt har kollat med läckagespray men ser inga läckage misstänker att backventilen läcker ut gasol
Någon annan som har haft samma problem ?
Hur provtrycker man backventilen den som sitter längst ut på påfyllningsslangen ?
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Läckagetest Alugastankflaskor

Jag har funderat på den monteringen av påfyllninganslutningen men hur gör man vid en försälning av bilen blir inget snyggt med hål i karossen
Det går förstås att lämmna kvar anslutningen när man säljer bilen.
Hej, Anytec!
Du har en mycket bra, fin och vacker husbil som säkerligen håller ett högt andrahandsvärde vilket kan bli ännu högre med en fast alugastankinstallation. Inget man plockar ur bilen vid försäljning! Utvecklingen går fort, det finns redan bättre tankar än de vi köpte förra året. Köper man ny bil, köper man nya tankar! För övrigt är min ”spåning” att nya husbilar inom ett tiotal år alla kommer att säljas med fasta LPG-tankinstallationer. Det ”flummet” med olika gasolflaskor och -kopplingar inom EU, kommer knappast att pågå så länge till.
Gör du ett snyggt utvändigt påfyllningsdon! :)
Hälsningar
Julian
 

anytec

HBK Medlem
Inlägg
587
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2024
Sv: Läckagetest Alugastankflaskor

Hej, Anytec!
Du har en mycket bra, fin och vacker husbil som säkerligen håller ett högt andrahandsvärde vilket kan bli ännu högre med en fast alugastankinstallation. Inget man plockar ur bilen vid försäljning! Utvecklingen går fort, det finns redan bättre tankar än de vi köpte förra året. Köper man ny bil, köper man nya tankar! För övrigt är min ”spåning” att nya husbilar inom ett tiotal år alla kommer att säljas med fasta LPG-tankinstallationer. Det ”flummet” med olika gasolflaskor och -kopplingar inom EU, kommer knappast att pågå så länge till.
Gör du ett snyggt utvändigt påfyllningsdon! :)
Hälsningar
Julian
Tack så mycket vi är nöjda med bilen vi får se hur den funkar til vintern
Ska nog kolla mer på gasolinnstallationen lite läskigt att sätta hålsågen i en ny bil
 
Toppen