Har ett Thetford N145 med SES funktion.
Problemet är att automatiken förbiser 12 volt och
jag kan ej heller manuellt köra 12 volt när motorn är igång.
Problemet började för ca: 4 veckor sen under vår resa i Ungern.
Väl hemkommen började jag leta felet.
Efter att läst Thetfords Bruksanvisning så härför dom problemet till
att säkringen har gått sönder och tipsar. Sätt in en ny säkring i
Husbilens säkringsdosa. slut citat. Vadå säkringsdosa ??
Sätter mig ned och läser instruktionsboken från Hobby om säkringsdosan.
I deras bok nämner dom endast om säkringarna i panelen ovan dörren och
dessa är av typen automatsäkringa, dessa är hela !!
Ny instuktionsbok nu för Fiat Ducato som berättar att det finns 4 säkringsboxar
2 i förarhytten och 2 under motorhuven, jag kan inte hitta någon som skulle
kunna tillhöra 12 volt och kylskåpet. Jag ger upp !!
Nu vänder jag mig till detta eminenta forum med vad jag tycker en enkel fråga
(om man vet ) Vad sitter den tilltänkta säkringen ???
Problemet är att automatiken förbiser 12 volt och
jag kan ej heller manuellt köra 12 volt när motorn är igång.
Problemet började för ca: 4 veckor sen under vår resa i Ungern.
Väl hemkommen började jag leta felet.
Efter att läst Thetfords Bruksanvisning så härför dom problemet till
att säkringen har gått sönder och tipsar. Sätt in en ny säkring i
Husbilens säkringsdosa. slut citat. Vadå säkringsdosa ??
Sätter mig ned och läser instruktionsboken från Hobby om säkringsdosan.
I deras bok nämner dom endast om säkringarna i panelen ovan dörren och
dessa är av typen automatsäkringa, dessa är hela !!
Ny instuktionsbok nu för Fiat Ducato som berättar att det finns 4 säkringsboxar
2 i förarhytten och 2 under motorhuven, jag kan inte hitta någon som skulle
kunna tillhöra 12 volt och kylskåpet. Jag ger upp !!
Nu vänder jag mig till detta eminenta forum med vad jag tycker en enkel fråga
(om man vet ) Vad sitter den tilltänkta säkringen ???