• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kartuppdatering för Zenec 4626

Skipper

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
34689
Medlemskap
2024
Har försökt att kopiera org SD kort till ett med mer minne för att få plats med uppdateringen som jag köpte. Men det funkar inte, är det någon som vet hur man kan kopiera sd kort finns det något fil som inte kommer med?
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.913
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Har försökt att kopiera org SD kort till ett med mer minne för att få plats med uppdateringen som jag köpte. Men det funkar inte, är det någon som vet hur man kan kopiera sd kort finns det något fil som inte kommer med?
Du kan behöva ta kontakt med Zenec för utbyte av minneskort. (Zenec.com)
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.913
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Funkar det inte att uppdatera befintligt kort? Dvs att låta uppdatering från Zenecs server installera över befintlig data på ditt kort. I så fall ska mjukvaran först uppdateras och sedan kartorna. På min Blaupunkt fungerar det så. Däremot kan jag inte kopiera över licensen till ett annat kort.
 

Skipper

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
34689
Medlemskap
2024
Jag köpte kartuppdatering när den skulle laddas ner fick jag meddelande att minnet var fullt på kortet då köpte jag ett med, mer minne men då funkar inget av korten längre
 

Skipper

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
34689
Medlemskap
2024
Ok. Då har du troligen licensen på dit gamla kort och den nya mjukvaran och kartorna på det nya kortet. Här kan nog bara Zenec hjälpa dig. Men häng kvar. De känns seriösa. Du behöver uppdatera en 4626. Har du en MB?
hej

jag försöker få svar men det verkar dröja, vi har en Hymer starline 2019
 

Brunell

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
33570
Medlemskap
2024
Hej, Skipper,
Har exakt samma problem och en Starline 2019.
Har ännu inte ansträngt mig att försöka lösa problemet.
Tack för att någon gör det.
 

Skipper

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
34689
Medlemskap
2024
Hej, Skipper,
Har exakt samma problem och en Starline 2019.
Har ännu inte ansträngt mig att försöka lösa problemet.
Tack för att någon gör det.
hej jag har försökt få hjälp av hymecenter i Ängeholm där vi köpte bilen men inget svar ännu, har även varit i kontakt med Naviextras men inget svar ännu. Undra varför det inte går att kopiera sd kortet? //Kim
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.821
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Det gör det, men det kan finnas gömda filen som inte kommer med vid en vanlig kopiering. T ex licensnyckel....
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.821
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Det finns specialprogram som kan kopiera på bitnivå, då kommer allt med. Det kanske kan funka om man gör en image-fil av kortet, som man sedan kopierar till det nya kortet....
 

Lubbis

HBK Medlem
Inlägg
361
Kommun
Linköping
HBK-Nr
22882
Medlemskap
2024
Dessa SD-kort har information skriven i en för vanliga program ej skrivbar area som inte går att skriva till och som mjukvaran läser av så det går med andra ord inte att ta något annat kort än original att uppdatera med.

Samma system används för VW/Skoda/Audi enklare GPS som använder SD-kort. För dessa går det dock att köpa fake-kort från Aliexpress till billigt pris. Kineserna kopierar allt.
 

Lubbis

HBK Medlem
Inlägg
361
Kommun
Linköping
HBK-Nr
22882
Medlemskap
2024
Garmins kartor är kodade mot en enskild GPS och går inte att flytta till en annan GPS (finns förstås program som låser upp kartorna) men du kan använda vilket SD-kort du vill.
 
Toppen