Jan K
HBK Medlem
För en timme sedan blev huset svart. Jordfelsbrytaren hade löst ut. Nu är felet lokaliserat till husbilen.
Som tur är tömmer jag för säkerhets skull alla tankar, även fast vi har underhållsvärme i bilen. Husvagnen hade det i alla år och enligt serviceteknikern (som är knuten till importören Bergholm), så var det det som gjorde att vi undgick fuktproblem.
Men tillbaka till saken.
För att leta vidare så behöver jag lossa både inkommande och utgående 230 V-kontakter från elblocket (SVB 30) men de sitter på baksidan, så jag inte ser hur de sitter fast. Jag vill inte använda våld för att få loss dem men det verkar vara något sorts "snäpplås". Frågan är om det behövs ett specialverktyg eller om det bara är att trycka på rätt ställe på kontakterna?
Min fråga till den församlade världsexpertisen på husbilar är alltså:
Hur får jag loss 230 V-kontakterna från elblocket?
Min gissning är att det är elpatronen som är boven i dramat men det visar sig, när jag har fått loss kontakterna.
//Jan
Som tur är tömmer jag för säkerhets skull alla tankar, även fast vi har underhållsvärme i bilen. Husvagnen hade det i alla år och enligt serviceteknikern (som är knuten till importören Bergholm), så var det det som gjorde att vi undgick fuktproblem.
Men tillbaka till saken.
För att leta vidare så behöver jag lossa både inkommande och utgående 230 V-kontakter från elblocket (SVB 30) men de sitter på baksidan, så jag inte ser hur de sitter fast. Jag vill inte använda våld för att få loss dem men det verkar vara något sorts "snäpplås". Frågan är om det behövs ett specialverktyg eller om det bara är att trycka på rätt ställe på kontakterna?
Min fråga till den församlade världsexpertisen på husbilar är alltså:
Hur får jag loss 230 V-kontakterna från elblocket?
Min gissning är att det är elpatronen som är boven i dramat men det visar sig, när jag har fått loss kontakterna.
//Jan