Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Jag har syndat! Här är så förpipplat varmt så jag smockade i mig en liten glass i Meschede av alla platser! Nu sitter jag vid badet i Olpe och funderar på middag.
Egentligen har jag väl inte rätt till någon middag så som jag har slarvat idag! Vad säger Sir McLain om detta?
Jappe
Stavning är min akilleshäl !
Tack Ludde för hlälpen !
Min husru är högskole utbildad i svenska språket och har en massa examina i 53 år har hon försökt lära mig stava , hör du inte hur det stavas , inte f.n hör jag det..... tyvärr. ändå är jag ganska musikalisk .
Så ha överseende alla ni som förfasas över min stavning.
Jappe , det har läkarna lärt mig genom åren ,då jag haft diabetes sedan 1975, så länge man är medveten om problemen , är det bra, att vid , något enstaka tillfälle " kliva över gränsen är ok , men snarast försöka komma till rätta igen. Så stå på dig !
Kan också tillägga att före behandlingen på HS så hadde jag både högt blodtryck och höga blod värden , men efter den behandlingen är mitt enda problem , blodsockret , alla andra värden äa inom , normalvärdena. Min motion är beskuren , men ÄLSKAR att köra husbilen
Hoppas du får en härlig resa där nere nu när vinet börjar bli klart och ölen är som godast !
I början av september ska vi bestämma om jag ska genom gå en buk operation , Om så blir fallet, kan jag göra regebunden information på HBK.s " tråden" under rubriken ." Lasse med buken " där jag redovisar vad som händer , om det är några som vill följa utvecklingen om vad hur det får till.
Totte 04
JättegärnaSvar till Rolf och Monica.
Den 11 september ska jag träffa min husläkare , vi ska ha samtal om vilken typ som är bäst. Enligt uppgift ska det finnas tre olioka operations sätt . sedan remiss till HS..
Jag vore tacksam om jag fick ringa dig och få din syn på detta eller svara till min mail adress lamaga@telia.com.
Vi hörs !
Totte 04
Ska bli intressant att se vad denna glass innehåller. Tack för tipset / ingerAlvestaglass AB tillverkar glass med 1,4 gr. kolhydrater på 100 gr
Inköpt på Citygross
Om det är glass med bara 1,4 gram kolhydrater/100 g så smakar den antagligen inte särskilt gott utan något syntetiskt sötningsmedel, för vanligt socker kan det knappast vara med så låg kolhydrathalt??
Efter att ha övernattat på Brodenbachs fina gratisställplats så upptäckte jag i morse att falukorven snart var slut så därför uppsökte jag en matlada i Treis-Karden för att se om där fanns något ätbart. Det var väldigt svårt att hitta ätbar mat där! Nästan allting dröp av tillsatser och kemikalier!
Nåväl, senap ska jag väl kunna hitta", tänkte jag men det var inte lätt! Unilever, Nestlé och de andra stora kemikalieföretagen hade en hylla full med olika produkter alla med mängder av tillsatser! När jag tittade längst ner vid golvet fann jag till slut detta:
Visa bilaga 60227
Visa bilaga 60228
Fantastiskt! En tillverkare som finns kvar och står emot jättarna! Varumärken som Knorr, Kraft m.fl. skyr jag som pesten och det går faktiskt fortfarande att hitta märken som inte fyller sina produkter med kemikalier! Men man måste leta längst ner vid golvet! Denna senap var dessutom billigare och säkert godare än kemikaliesenaparna!
Jappe