• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Iphone6 som gps

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Iphone6 som gps

Assisted GPS eller A-GPS är en GPS-teknik som förenar GPS-systemet med mobiltelefonnätet. I och med A-GPS kan sökandet efter GPS-satelliter göras betydligt snabbare men fordrar uppkoppling.

Tack vare A-GPS är en uppkopplad telefon/platta betydligt snabbare att hitta satelliterna än en fast navigator (GPS) och fordrar inte fri sikt mot dessa.
 

Tinus

FD HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Falun
HBK-Nr
5971
Medlemskap
2021
Sv: Iphone6 som gps

Hej igen
Många svar blev det, kul.
Funderar om fartkameror finns med i någon av de appar som nämnts, IGO eller någon annan och ifall de kan uppdateras som i vanlig gps?
Tinus
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Iphone6 som gps

Det finns fartkameror till de flesta navigeringsapparna, dock har de börjat ta betalt.

Behovet är inte längre så stort eftersom det varnas vid minsta överskriden hastighet, antingen visuellt eller ljudligt eller båda. Jag brukar ställa in en liten felmarginal för att slippa få varning i tid och otid.

image.jpg
iGO fartkameror kan uppdateras kontinuerligt
 
F

F.d. 25200

Guest
Sv: Iphone6 som gps

Jag har hämtat IGO till en Iphone 6. Då står det att GPS en är avstängd, har råkat ut för det tidigare men nu kan jag inte hitta var jag ändrar inställning. Tackar på förhand

MVH

Stig
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Iphone6 som gps

Om man angivit en annan startpunkt än där man befinner sig slås GPS av.
Sätt på den uppe till höger!

image.jpg
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Iphone6 som gps

Installerad app som varnar för fartkameror kan resultera i höga böter i flera länder i Europa. Det kan bli straff enbart för innehav av fartkameravarnare även om den inte är påslagen! Kolla noga innan ni ger er ut i Europa med sådana "hjälpmedel"!

Jappe
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Iphone6 som gps

Tänk bara att 16 GB inte är mycket lagringsmöjlighet med olika sorters appar såsom navigering, foto etc. Kan bli ett dyrt köp helt plötsligt när inte mer utrymme finns.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Iphone6 som gps


6000 spänn för en telefon! ifolket måste vara hjärntvättat!

Aftonbladet:

Apple-hysterin når nya nivåer.

Inför julhelgen sålde företaget 74,5 miljoner telefoner – och den senaste kvartalsrapporten visade en vinst på 18 miljarder dollar.
Det uppges vara den största vinsten på ett kvartal någonsin.


Lanseringen av Iphone 6 fick Apples vinst för räkenskapsårets första kvartal, som avslutades 27 december, att rusa i taket.
Reuters uppger att företaget sålde 74,5 miljoner Iphones. Under samma period gjorde företaget en vinst på 18 miljarder dollar vilket är betydligt över förväntan.

Lyckad handel i Kina


Omsättningen var 74,6 miljarder dollar vilket är en uppgång med 29,5 procent jämfört med samma period förra året.
Uppgången beror enligt New York Times på stora framgångar i Kina efter en serie steg för att på ett mer aggressivt kunna konkurrera med andra mobiltillverkare i diktaturen.

Största vinsten någonsin


Enligt nyhetssajten Techcrunch är rekordvinsten den största som ett företag någonsin gjort under ett kvartal. Tidigare har titeln innehafts av den ryska gasjätten Gazprom som tjänade 16,2 miljarder dollar på ett kvartal.
Enligt Techcrunch innebär vinsten att Apple gjorde cirka 8,3 miljoner dollar per timme i vinst under det aktuella kvartalet. I svenska kronor motsvarar det knappt 68 miljoner kronor per timme.


Jappe
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Iphone6 som gps

I svaga stunder är jag beredd att instämma i Knarreviks uppfattning. Poiviewer (om man lyckas få in HBK:s ställplatser med bilder bl.a.) tillsammans med iGo Primo är en oslagbar kombination vid navigering. iPhonen är väl lite väl liten kanske men minipaddan (c:a 8 tum) är i mitt tycke perfekt för detta ändamål.

ippe.jpg

Jag har aldrig ägt en iPhone. Jag antar att det går att skicka vanliga sms med den.? iPads lösning är konstig (konstlad), tycker jag.

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Iphone6 som gps

Jag har aldrig ägt en iPhone. Jag antar att det går att skicka vanliga sms med den.? iPads lösning är konstig (konstlad), tycker jag.

Jappe

Om jag minns rätt ägde du en iPhone en dag eller två för många år sedan!
Den telefonen hade än idag varit up-to-date med alla uppdateringar. Något som andra tillverkare inte tillhandahåller.

Visst går det att skicka gammaldags sms med den med samma begränsningar som på andra (160 tecken). Även vanliga mms som kostar skjortan.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Iphone6 som gps

Jag har aldrig ägt en iPhone! Jag hade en billig android Kinakopia en gång.

Gammaldags SMS? Vem skriver mer än 160 tecken i en liten lur? Apples variant förbryllar och är instängd i den mystiska apple-sfären.

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Iphone6 som gps

Vi ungdomar och ännu yngre nöjer oss inte med 160 tecken utan möjlighet att bifoga bilder.
Kanske därför som operatörerna infört gratis sms, ingen använder det längre!
 
Toppen