• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Infrastrukturavgift

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.677
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Infrastrukturavgift

Om alla registrerade sig hos Transportstyrelsen för betalning av sådana avgifter via autogiro så skulle staten, det vill säga vi, spara in massor av pengar och de som bekymrar sig över kostnaden för fakturering av vägavgifter skulle få ro.

Genom registrering för autogiro bortfaller dessutom risken för förseningsavgifter.

Vi är registrerade för trängselskatt via autogiro.Det gäller inte för infrastruktur avgift.
Transportstyrelsen har inte löst det med aurogiro för denna avgift.
HaDe Hasse
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.262
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Infrastrukturavgift

Oj, det var inte bra! Dessutom ofattbart att det skulle vara svårt att fixa det på samma sätt som trängselskatten. Tur att vi inte körde över den bron för då hade vi kanske åkt på dröjsmålsräntan eftersom vi inte är hemma än och kunnat kolla posten.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.677
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Infrastrukturavgift

Så bra att vi fick reda på det. Nu ska vi även ansluta detta till autogiro. Håller med dig Michael, så bra att detta forum finns med all sin mycket användbara information.
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
948
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: Infrastrukturavgift

Avgiften för Motalabron får jag på e-faktura för närvarande.
 
Senast ändrad:
Toppen