• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Primo navigering med iPhone/iPad

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag har för mig att Copilot hade en tudelad skärmbild för några år sedan men införde hel kartbild på kundernas begäran.

Det finns möjlighet att ändra skalan under färd i vissa appar och avfarter med tydliga vägskyltar dyker automatiskt upp när de blir aktuella.

Sygic talar om när intressepunkter dyker upp med både bild och tal m.m.
 
F

F.d. 25203

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jo känner till den inbyggda översikten, dock är den ganska dålig.

Skulle vilja ha en översikt som man ser vad som fins runt en, om man ser om det finns någon paralellväg som går längs en sjö, eller något liknande. Eller bara som översikt. Kunde vara en dölj visa knapp för översikten, så får man välja. Iphone varianten skulle vara separat som den är.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Med iGO och flera andra navigeringsappar ändrar sig kartans skala efter fordonets hastighet och ruttens beskaffenhet. Det är stor skillnad på skalan i tätbebyggda områden och i glesbygd. På så vis får man en god överblick över vägnät, vattendrag och sjöar i ruttens omgivning.

Även valda intressepunkter visas i ruttens närhet, i Sygic även med röstmeddelande.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Så gör ju IGO och jag tycker det fungerar perfekt. Det finns säkert många olika sätt att se på detta och vi vill säkert olika. Men jag skulle inte vilja ha mer uppdelningar än det jag har idag med IGO, man ska se det man behöver med en snabb blick annars tar det för mycket koncentration frå vägen och omgivningarna enligt mej! Det jag saknar i IGO (kanske finns men jag har missat) är aktuell fart när man kör efter en rutt. Har inte hittat det efter sista uppdateringen.
 
F

F.d. 25203

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

I igo kan man välja vilka fält som ska synas vid rutt och utan rutt.

Håll fingret på något av fälten som visar informationen i 3 sek. Så kommer du till menyn.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Det jag saknar i IGO (kanske finns men jag har missat) är aktuell fart när man kör efter en rutt. Har inte hittat det efter sista uppdateringen.

Den finns som beskrivs i förra inlägget! Man får också varning när man överskrider hastighetsgränsen på aktuell väg.

image.jpg
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Är det inte så att hastigheten visas om du inte har en lagt in ett mål?
Då visas istället hur långt det är kvar och när du beräknas vara framme.
I det läget ser du bara hastigheten på att hastighetsskylten till vänster är röd eller gul... :D

//Stefan

Det är just den gula som inte visas nu, den kommer bara upp när den blir röd, men nu vet jag hur jag ska ställa in. Det ändrade sej vid senaste uppdateringen.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Tror det löser sig om du tittar på inlägg 646.

Du kommer dit via inställningar, ljud o varningar och rullar ner.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Precis som Håkan sa kolla inlägg 646 och även 645, sätt i bocken Hastighetsgräns alltid synligt så kommer bilden av hastighetsskylten ligga kvar vare sej du kör för fort eller ej. den ändrar färg när du kör för fort och på detta sätt ser du också aktuell hastighet även under en rutt. jag har precis varit ute en tur och testa och det fungerade perfekt.

Tack igen alla goa HBKare som delar med sej av all kunskap!!!
 

Frykis

HBK Medlem
Inlägg
105
Kommun
Västerås
HBK-Nr
6732
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag är INTE kompis med IGO!!! Nu kan jag inte hämta/uppdatera mina kartor över Spanien och Portugal. Det står bara att hämtningen avbröts. Och sedan kan jag skicka en felrapport. Men det hjälper ju inte mig!!!
Nej, jag föredrar Navigon.
P-O
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Ta bort och installera på nytt!

iGO är överlägsen Navigon när man skall ruttplanera med många fler alternativ.
 

Åsa o Stefan

HBK Medlem
Inlägg
400
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
11082
Medlemskap
2025
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hur inaktiverar man Facebook ikonen som dyker upp trots att jag inte vill dela m ngn??

/Stefan
 

Åsa o Stefan

HBK Medlem
Inlägg
400
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
11082
Medlemskap
2025
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

När jag aktiverar en sparad rutt så visas ikonen i startfönstret för valda rutter!
Inget problem, bara irriterande...

Tack för Ditt engagemang o alla vackra foto!

/Stefan
 

Åsa o Stefan

HBK Medlem
Inlägg
400
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
11082
Medlemskap
2025
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Tack för hjälpen med en skärmdump!
Jag har inget FC-konto o har heller inte "Dela" aktiverat i IGO och ändå dyker loggan upp!
 
Toppen