• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Primo navigering med iPhone/iPad

erlandsson

FD HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Vara
HBK-Nr
3973
Medlemskap
2023
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej!

Vilket språk används i IGO appen? Är det svenska eller engelska?
 

Mitthem

HBK Medlem
Inlägg
192
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2600
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Nu har jag lyckats få ner ställplatser till POIViewer,men det var nästan inga Franska var hittar jag dom ?
 
F

F.d. 50036

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej Anders

Vill bara säga tack för informationen om denna APP. Började nytt arbete som resande säljare med Sverige och Norge som arbetsfält. Varje besök jag gjort har den tagit mig i stort sett ända fram till dörren, helt otroligt!!

Bäst är att jag hemma kan mata in all kunddata sedan är det bara att åka. Till sommaren skall jag göra en mapp med resmål i iPonens kontakt lista sedan är det bara att trycks nästa gång man vill tillbaka.

Tack Anders du har sparat in många arbetstimmar åt mig.

Mvh Torbjörn
 
F

F.d. 55267

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej!
Eftersom vi förstår att du är insatt i dessa frågor undrar vi:
Kan man använda igo primo android i vår nyinköpta surfplatta av märket Samsung?
Var hittar vi lämpig programvara?
Tacksam för svar.
Hälsningar Håkan o Britt-Marie
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Så vitt jag vet finns inte iGO till Android ännu och det är oklart om den någonsin kommer. Tyvärr finns inte heller appar skrivna för Androidplattor, endast för telefonernas mindre skärmar.
 

boerse

HBK Medlem
Inlägg
102
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
9486
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Är det OK att köra Igo på iPhone och iPad samtidigt? Någon som har testat?
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Tyvärr finns inte heller appar skrivna för Androidplattor, endast för telefonernas mindre skärmar.

Har du fået solstik, kan du inta bare kommentere apple, och uten at blande android i trådene
For der har du ingen erfaringer med nyere android, annat end galaxy camera, om du engang får en top end android tablet, kan du prate.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Till skillnad från iOS där ett stort antal appar är specialskrivna för iPads större skärm är det ytterst få Androidappar som är skrivna för 9-10 tums skärmar. Apparna är uppskalade telefonappar. Det är bara att läsa innantill.
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

ytterst få Androidappar som är skrivna för 9-10 tums skärmar. Apparna är uppskalade telefonappar. Det är bara att läsa innantill.

Sidst skrev du alle android app var uppskalerede telefonapper ;)

om 10 innlæg mere, kanske ytterst få bliver lite flere :)

sygic, navigon kører ganske bra på 10.1 skærm, rigtig mange spel och app er HD.

IDG er inta dom vise sten læs andre publikationer, så skal jeg nok læse innantill.

Eneste minus, er at du hele tiden forsøger at nedgøre android, och hype apple i ALLA dina indlæg, dette in mente burde du have en kæmpe erfarenhed med android ICS och Jelly Bean, har du det ??
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Sygic har samma app till iPhone som till iPad (optimerad för iPhone 5) och precis som för Androids plattor är det en telefonapp som skalas upp.

Det finns dock närmare 300000 appar som enbart är skrivna för iPads större skärm och som innehåller fler funktioner och annat utseende än iPhoneappen.

Förvisso går iPhones appar att köra på iPad men i många fall saknas en dimension.

PS! Jag försöker att vara så objektiv som möjligt så att medlemmar inte skall hoppa i galen tunna och det gäller inte bara telefoner/plattor.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Eneste minus, er at du hele tiden forsøger at nedgøre android, och hype apple i ALLA dina indlæg, dette in mente burde du have en kæmpe erfarenhed med android ICS och Jelly Bean, har du det ??

Detta verkar vara en allmän sjuka, jag har många gånger på de månaderna jag varit med i HBK reagerat på att det är väl negativt mot den "andra" sidan. Jag har ingen statistik i ämnet men min känsla är att det är en match som är ganska oavgjord för närvarande. Apple vs Android kan verkligen framkalla känslor som rinner över ibland och det åt båda hållen.

Som i det mesta på forumet kanske vi skriver lite för mycket ibland, lägger till lite som inte ger sakfrågan nåt speciellt men det ger en känga åt nåt annat håll.

Jag själv är på Apple sidan av plan, men jag försöker respektera de på andra sidan också. Jag startade en tråd Tips om kompaktkamera, ett ämne som lätt skulle kunna spårat ur i någon märkes fejd. Den tråden har nu 96 svar och inget alls om att någon har fel grejer eller inte fattar nåt för att han/hon har köpt fel märke. Jag är jätteglad åt den fina stämningen i tråden och framför allt åt alla bra tips jag fått i ämnet. Det enda negativa är väl att Jappe skenar iväg lite ibland, men det har jag märkt att inte är första gången:) Men jag upprepar mej: Jappe är en glad skit som inte menar något illa. Alla kanske inte förstår hans humor (inte jag heller i början), men han får in riktiga 10 poängare ibland:))).

Kramas lite mer så blir det ännu bättre:bye::msn_idea::msn_thumbup:
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

PS! Jag försöker att vara så objektiv som möjligt så att medlemmar inte skall hoppa i galen tunna och det gäller inte bara telefoner/plattor.

Jag som är på din planhalva tycker att du ofta kan vara neutral, men ibland skenar det iväg lite som hos vissa andra. Dom gångerna skulle inlägget mått bra av någon/några meningar färre.

Men precis detta gäller även vissa som föredrar Android...
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Som jag tidigare sagt är jag inne på min fjärde Android, den senaste med version Jelly Bean, så jag försöker vara så neutral som möjligt men ibland måste man säga sin uppriktiga mening när prylarna inte håller måttet.

Jag respekterar Carnivals kunskap på många områden, vi har tidigare samarbetat vad gäller intressepunkter (POI) och hoppas på framtida samarbete men kanske inte på detta område.
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Som jag tidigare sagt är jag inne på min fjärde Android, den senaste med version Jelly Bean, så jag försöker vara så neutral som möjligt men ibland måste man säga sin uppriktiga mening när prylarna inte håller måttet.

Bra Knarrevik :) upprigtiga mening om galaxy kamera vill være bra :)

Vedrørende Android kan man inta gøre generelle bedømmelser af OS, da dom bliver gjort i alle størrelser och prisklasser, bedømmelser kan kun gøre med det produkt du har f.eks samsung galaxy kamera, den kan inta sammenlignes med en note, nexus, lg eller S3. Du får et indblik i jelly bean och der er 4.1.2 den nyaste.

Om jag kommer til at lave flere Poi filar, skal gerne samarbete med dig igen, no problemo, bare vi inta skal prate apple hele tiden, er alt okay med mej :)
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

I Android verden finnes det helt riktig en mengde apps som skaleres fra telefonformat til platta, men nyere apps som benytter de nyere api kan se hva de kjører på og optimalisere presentasjonen til skjermen. Felles for disse er at de normalt ikke støtter eldre versjoner enn 2.3. Det finnes noen ytterst få som ikke fungerer på telefon - krever for mye oppløsning på skjermen.

Et godt eksempel på en app som er drastisk forskjellig på en telefon og plate er skype. Denne har minst 3 forskjellige grensesnitt - småskjerm telefon, storskjerm telefon og plate, men allt i en app.
 
Toppen