• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hymer 564 93:a

Ronnie 690

HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
690
Medlemskap
2025
Sv: Hymer 564 93:a

Tack Kurt för ditt svar


Har hört så mycket om Tectyl på husbilar som binder in fukten, trodde det var något liknande som hänt med Er bil.

Tur att allt gick bra tillslut,och lycka till med bilen

Hälsar Ronnnie
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Hymer 564 93:a

Tack, Farbror Clas.
Idag var vi för första gången inne i bilen båda två för att städa, och du har helt rätt, det var nära att vi gick vilse. Nu har vi både toalett, dusch och våningssäng.

För att vi inte skall gå vilse i framtiden så kommer jag att få en GPS av min familj när jag blir myndig.

Men eftersom jag inte vet om detta än så kommer detta att bli en rolig överraskning för mig.

Hälsningar från ett mycket regnigt Göteborg.

;) :D :twitcy:
 
Inlägg
716
Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2024
Sv: Hymer 564 93:a

hej Monica og Kurt
rigtig meget tillykke her fra Danmark med den nye bil, den ser superfin ud.
det er netop den model Hymer der er årsag til at vi har husbil idag.
tidligere har vi været ivrige turcyklister og på vores lange cykelture i Sverige og Norge
har vi ofte mødt tyskere i sådan en Hymer, sådan en sku vi bare ha engang når vi ikke orkede at cykle mere.
Nu har vi en Dethleff som vi er rigtig glade for, men drømmen om Hymeren, er der stadig.
vi ønsker jer mange gode ture og ser frem til at se den nær på, en dag
hilsen Michael og Marianne 788
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Hymer 564 93:a

Idag blev vi med dubbdäck från en annan Husbilsklubbsmedlem. Det är bra med en Internannonsavdelning.
Hls kurt.
:twitcy::D
 

Pettsson

HBK Medlem
Inlägg
494
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
480
Medlemskap
2024
Sv: Hymer 564 93:a

:music-icon: :music-icon: Grattis till den nyinköpta bilen.:music-icon: :music-icon: :music-icon: :music-icon: :music-icon: hoppas vi ses på ngn träff framöver.:wink:

Dalahälsn från Smedjebacken Lotta & Stefan
 
Senast ändrad:
F

F.d. 2774

Guest
Sv: Hymer 564 93:a

Tack, Farbror Clas.
Idag var vi för första gången inne i bilen båda två för att städa, och du har helt rätt, det var nära att vi gick vilse. Nu har vi både toalett, dusch och våningssäng.

För att vi inte skall gå vilse i framtiden så kommer jag att få en GPS av min familj när jag blir myndig.

Men eftersom jag inte vet om detta än så kommer detta att bli en rolig överraskning för mig.

Hälsningar från ett mycket regnigt Göteborg.

;) :D :twitcy:

Ni får skaffa snabbtelefoner ;)
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Hymer 564 93:a

Tack till alla tack.
Det var tur att det hände som inte skulle hända men som hände ändå.

Och eftersom det redan har hänt så kan det inte hända igen. Men eftersom Det HAR Hänt så kanske att det kan hända igen.

Jag menar olyckan med Tectylen. Nu är det ingen olycka längre eftersom vi har kommit fram till att detta var väldigt bra. Vi fick en spark i ars--- och vaknade till.

Nu känns det bra och vi ser framemot att träffa Er på Träffar och andra ställen efter vägarna.
Eftersom det var cirka 100 år sedan vi hade våra "riktiga" husbilar så vill jag fråga en sak.

Det gäller värmen i bilen och (jag tror att det är Truma) jag undrar i vilket läge fläkten skall ställas på. (Kan ej läsa Tyska).
Det finns tre läge. I mitten är den avstängd och sedan finns ett läge A (nederst) och ett läge längst upp.

Är det någon i klubben som vet och kan svara på denna svåra fråga är jag mycket tacksam.
Hls från Kurt som inte kan ett ord på Tyska.
:confused::twitcy::D
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.590
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Hymer 564 93:a

Det beror på vilken panna du har. Är det Truma6002 så är det uppåt för både värme och varmvatten. Nedåt enbart varmvatten.
 

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
Sv: Hymer 564 93:a

kolla på Trumas egen hemsida
Downloads

du kan ladda ner bruksanvisningar på flera olika språk, en del till o med på svenska under "Einbau- und gebrauchsanweisungen"

eller på Aldes hemsida Alde Sverige
där du klickar på Anvisningar - Alde och sedan väljer produkt
här har du svenska manualer till de flesta av Trumas värmare
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Hymer 564 93:a

Hej på Er igen vänner och tusen tack för att alla är så vänliga med råd och inte minst med gratulationer.

Nu kan vi stänga tråden och vi får väl hålla kollen om det finns några Husbilar av samma märke och årgång "där ute".

Tack från Monica o Kurt.
:santa-2-icon: :santa-2-icon: :santa-2-icon: :santa-2-icon:
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Hymer 564 93:a

Hej Kurt!
Reglage för Trumavent skall du ha på A(automatic) för då går den efter värme och den raten som finns där skall du ha 5 ,för om du har på 2 eller 3 så går inte fläkten på högsta utan på det somär inställd och nu kanske skall man ha lite högre varvtal.Den går ner i varvet i alla fall när den upnåt temp i bodelen.Den andra lägget som du har V använder man på sommaren när man vill blåsa in svalkande luft utifrån.
Hälsningar
 
Toppen