• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

hundägare=rökare

Status
Stängd för vidare inlägg.

Carina & Hans

HBK Medlem
Inlägg
66
Kommun
Falun
HBK-Nr
8781
Medlemskap
2024
Sv: hundägare=rökare

Är inte rökare....men hundägare..men tar inte åt mig ett dugg av detta ! Tar alltid upp efter min hund.Alltid kopplad .....går bara in på ställen där det är tillåtet ta med hund.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55374

Guest
Sv: hundägare=rökare

En icke provocerande fråga, är det tillåtet att ha hundar inne i allmänna lokaler?

Tommy R
 
F

F.d. 22215

Guest
Sv: hundägare=rökare

Man kan inte ens gå en liten sväng på stan utan att bli rökförgiftad! Argumentet att det är ok att röka ute/i det fria håller inte! Förbjud rökning där mycket folk rör sig, om man nu måste röka på allmänna platser kan man kanske införa rökrutor eller ännu bättre rökholkar.
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: hundägare=rökare

En sådan rökholk som finns på Landvetter.
När man landat rusar rökare till denna lilla holk, och tänder var sin cigarett. De står som packade sillar i en röklåda. Har funderat på hur de överhuvudtaget överlever i denna miljö.
De som röker kan väl tänka själva, man behöver väl inte ha lagar för allt.
Gå en bit ifrån och blås inte rök i ansiktet på sina medmänniskor.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50599

Guest
Sv: hundägare=rökare

då förstår jag bättra ditt sätt att kritisera, för dom som har sluttad röka, är dom värsta, jag tycker det är något skitsnack, sen kan man väll inte ta som du gör, att säga alla inte ta hänsyn, men om du gör som många andra går hen till rökarna då är det svårt.
Bruno
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: hundägare=rökare

En icke provocerande fråga, är det tillåtet att ha hundar inne i allmänna lokaler?

Tommy R

Så länge ägaren inte har något emot det är det tillåtet, man kan ju fråga sig hur det är med ledhund får en synskadad ta med den in i offentliga lokaler? Typ Apotek osv där många allergiker rör sig.

/Pelle
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: hundägare=rökare

2013 var vi till Gran Canaria. En blind dam satt i stolen framför oss, på flyget, hon hade med sig sin ledarhund, som låg framför henne i kabinen. Hon talade om att en ledarhund får man ha med sig överallt. Om hon ljög, så ljuger jag.
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: hundägare=rökare

Att kräva rökförbud på allmän plats framförs alltid av någon fundamentalist som inte kan ens se en rökare. Det kan inte kännas på några meter om rökaren visar hänsyn.
Jag skulle därför vilja kontra med att hundar inte heller borde få vistas på allmän plats. Med undantaget för polishundar och ledhundar är dom ju enbart nöjesprylar precis som rökning.
Kul med förbud mot sånt man inte gillar eller hur. Vi inför hund och rökförbud på allmän plats så alla blir nöjda och slipper reta sig.
Hundägarna kan ju köpa katt och rökarna snus i stället:)
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: hundägare=rökare

Den här svårbegripliga snubben, längst bort, lyckades tömma en hel rad bord på en uteservering i Alken, Moseldalen, med sin cigarrök

rö.jpg

och han såg väldigt nöjd ut som om han trivdes med sitt agerande. Han hade ju rätt, det var tillåtet att röka utomhus på den serveringen!

Klicka på bilden och se hans nöjda min!
rö1.jpg

Jag som satt vid bordet längst bort från honom blev irriterad av röken! Hade han haft lite vett i skalen så hade han åtminstone satt sig i lä!
Hunden längst till vänster i bilden ser ut att ha kollapsat!

Jappe
 
Senast ändrad:

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: hundägare=rökare

Jämmer och gnissel, vara eller inte vara, ha hund eller inte, röka eller inte röka.
Hänsyn och plocka upp.......
Ser jag en fara typ rökare eller skitande hund så går jag en liten omväg. Hänsyn kan ju kanske avkrävas av båda parter.
Nu blir det säkert skitsnack för jag röker precis som Steffo på tv en god cigarr av och till och gillar det, vill ni undvika detta - ni känner tydligen lukten - så ta en liten omväg = hänsyn till mig som har denna last och njutning. Varför skall det alltid tas hänsyn till vissa.....
Hundägare tar med största säkerhet upp hundens grejer, värre är det ju med alla hästägare som låter hästen skita vilt överallt tom på både promenadvägar och gångstigar.
Jag vet att vi snart kanske inte lever i ett helt fritt land, men till dess att allt är förbjudet så tar jag en cigarr vad vissa än tycker.........
Kan reta mig på alla som vet bättre, kan allt bättre, hur andra skall göra och uppträda men kanske glömmer hur de gör själva. Alla har ju fel och brister:D
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: hundägare=rökare

Hela tiden pratas det om hund och tillåtelse ni som är motståndare borde inse att om förbud på allmän plats skulle gälla så stänger ni ute alla som behöver sin hund i vardagen. En ledhund är oftast en hund som innebär allergi för väldigt många, döm inte en nöjd kund med mörka glasögon, är det eget foto eller som oftast uppletat på internet.

Börjar bli trött på alla besserwisser som vet allt och inte bryr sig.
/Pelle
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: hundägare=rökare

Stäng detta nu den som startade, börjar kännas löjligt hit o dit jag skiter i skogen om det behövs jag tömmer vatten på lämplig plats jag tar reda på skiten efter vår älskade lagotto Signe, till er som hatar hundar grilla inte i min närvaro och ser jag er pissa bakom husbilen ska ni få smaka samma medicin så passa er Bessewisser jag har monterat backkamera. Punkt slut ...å
 
F

F.d. 29882

Guest
Sv: hundägare=rökare

du vet att det är ingen som tar
dina inlägg på allvar,

det är alltid 2 sidor på ett mynt,

men du betalar med kort så du ser inte detta,:wink:
 
F

F.d. 22215

Guest
Sv: hundägare=rökare

...och dom lämnar inte fimpar efter sig heller, hundar alltså!
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: hundägare=rökare

[FONT="Verdana","sans-serif"]Jag är hundägare, min fru är rökare och hundägare.[/FONT]
[FONT="Verdana","sans-serif"]Ingen har någonting att göra med hur vi sköter vår hundhållning eller rökning så länge vi inte gör något olagligt. Det skall ni fullständigt skita i, tills den dag då ni träffar oss och ni tycker att vi missköter oss på något sätt. Då får ni säga till oss! Men det tror jag inte att någon av alla dessa kaxiga intoleranta inskränkta besserwissrar vågar, därför att ni kommer att få svar på tal. Ni är helt enkelt för fega för att möta folk och klaga öga mot öga. När ni sitter där på er trygga kammare bakom tangentbordet, då vågar ni! Jag har noterat alla påståenden och utsagor och de fega tacken.[/FONT]
[FONT="Verdana","sans-serif"]Se mig i ögonen när ni möter mig där ute och upprepa vad ni har sagt, det gäller även alla påhejare.[/FONT]
[FONT="Verdana","sans-serif"]I den här tråden har ni påbörjat en klappjakt på hundägare och rökare inom klubben, om misskötsel, som jag är helt övertygat om att de flesta är totalt oskyldiga till. Men ni skriver här och vänder er mot dem. De får bära hundhuvudet för alla de andra som borde ta till sig, men sannolikt inte ens äger husbil.[/FONT]
[FONT="Verdana","sans-serif"]Visst, jag känner mig påhoppat av alla intolerante och korkade påståenden av hund- och rökhatare, trots att jag inte har anledning att göra det. Ni har ingen som helst konkreta bevis för att vi eller andra HBK-are har misskött vår rök- eller hundhållning. När ni ser konkreta missförhållanden, då håller ni tyst för att ni är konflikträdda.[/FONT]
[FONT="Verdana","sans-serif"]Det senare har ni med all tydlighet visat med många av påståendena här. Ni har sett något, säger inget till de berörda men vågar dra upp det här istället. Ni är patetiska![/FONT]
[FONT="Verdana","sans-serif"]Jag ser verkligen fram till att möta er![/FONT]
[FONT="Verdana","sans-serif"]Julian[/FONT]
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.896
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: hundägare=rökare

Vi brukar få hundskit på vår gräsmatta, dock har jag aldrig hittat fimpar på gräsmattan,
Så jag skulle inte dra likhetstecken mellan rökare ock hundägare :D

Rökfri sedan 2000 och utan hund sedan 1996 :(
 

Agge&Micke

HBK Medlem
Inlägg
790
Kommun
Upplands-Bro
HBK-Nr
11636
Medlemskap
2024
Sv: hundägare=rökare

[FONT=Verdana","sans-serif]Jag är hundägare, min fru är rökare och hundägare.[/FONT]
[FONT=Verdana","sans-serif]Ingen har någonting att göra med hur vi sköter vår hundhållning eller rökning så länge vi inte gör något olagligt. Det skall ni fullständigt skita i, tills den dag då ni träffar oss och ni tycker att vi missköter oss på något sätt. Då får ni säga till oss! Men det tror jag inte att någon av alla dessa kaxiga intoleranta inskränkta besserwissrar vågar, därför att ni kommer att få svar på tal. Ni är helt enkelt för fega för att möta folk och klaga öga mot öga. När ni sitter där på er trygga kammare bakom tangentbordet, då vågar ni! Jag har noterat alla påståenden och utsagor och de fega tacken.[/FONT]
[FONT=Verdana","sans-serif]Se mig i ögonen när ni möter mig där ute och upprepa vad ni har sagt, det gäller även alla påhejare.[/FONT]
[FONT=Verdana","sans-serif]I den här tråden har ni påbörjat en klappjakt på hundägare och rökare inom klubben, om misskötsel, som jag är helt övertygat om att de flesta är totalt oskyldiga till. Men ni skriver här och vänder er mot dem. De får bära hundhuvudet för alla de andra som borde ta till sig, men sannolikt inte ens äger husbil.[/FONT]
[FONT=Verdana","sans-serif]Visst, jag känner mig påhoppat av alla intolerante och korkade påståenden av hund- och rökhatare, trots att jag inte har anledning att göra det. Ni har ingen som helst konkreta bevis för att vi eller andra HBK-are har misskött vår rök- eller hundhållning. När ni ser konkreta missförhållanden, då håller ni tyst för att ni är konflikträdda.[/FONT]
[FONT=Verdana","sans-serif]Det senare har ni med all tydlighet visat med många av påståendena här. Ni har sett något, säger inget till de berörda men vågar dra upp det här istället. Ni är patetiska![/FONT]
[FONT=Verdana","sans-serif]Jag ser verkligen fram till att möta er![/FONT]
[FONT=Verdana","sans-serif]Julian[/FONT]

Oj du har problem ta och varva ner så att du inte åker på en infarkt jag skiter totalt i hundar och även i rökare men om jag ställer min bil på ett ställe och jag får en granne med hund och den hundägaren lämnar bilen och är borta i ett par tre timmar och hunden skäller hela tiden då blir jag förbannad för det är terror och vad du anser om mina åsikter i den frågan det skiter jag totalt i har fått flytta mig ett par gånger för mycket på grund av idioter till hundägare men det är ingen som säger att alla hundägare beter sig lika illa det finns ju ganska många som är seriösa men det är väl dom oseriösa som tar åt sig:twitcy:

Micke
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen