• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Har nu gjort en dum affär men !!!

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.603
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Har nu gjort en dum affär men !!!

Tack Jankro
Då kanske jag har tur för den är på 86 Hk
Skall också köpa ett extraktorgrenför till den
Vetdu någon som kan borra upp munstycket ?
----------------------------------------------------------------------
Nja, campingfirmor som ev. har lyckat behålla sin mekar sedan tidigt nittital hittar nog rätt i förgasaren. En firma som jag vet fortfarande håller på sedan evigheter tillbaka, är Bossing's i Linköping, som nu även har husbilsförsäljning på samma ställe som verkstaden.

M.v.h. JANKRO.

Ps. jag tror att de även brukar ha några extraktorgrenrör till de gamla bensinarna hemma i hyllorna.
 
Senast ändrad:

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Har nu gjort en dum affär men !!!

Det är bara att gratulera, en snygg modell trots ålder. Man kan ha lika stort utbyte av gamla bilar som av nya & i alla fall inga dyra amorteringar vilket helt klart höjer glädjefaktorn med att äga bilen.

Lycka till

Bennie
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Har nu gjort en dum affär men !!!

En liten lämplig bil för mig och hustrun. T.om hon tyckte om den :spinny:
Prutade en hel del tack vare min fuktmätare. En mindre skada och med de kunniga här på forumet skall jag nog klara av och fixa det. Kommer nu i vilket fall börja med att täta om om alla skarvar och takfönster uppifrån. Sätta på extraktorrör för att få några hästar till. Lite reservdelar kan man nog också fortfarande hitta ändå. Har fått lite goda råd av Jankro och flera,det skall ni veta. Också kul att komma igång igen trots alla motgångar som jag enligt min åsikt fått.
 
F

F.d. 53814

Guest
Sv: Har nu gjort en dum affär men !!!

Det skulle vara kul att se lite bilder på den.
Jag har någon liten mental defekt för jag gillar äldre bilar, när dom är i hyfsat skick.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Har nu gjort en dum affär men !!!

Blev tyvärr lite blåst på bilen
Lite fukt här och där
Får väl i så fall försöka sälja den billigt om jag inte klarar av det själv.
:mad::mad:
 
Senast ändrad:

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Har nu gjort en dum affär men !!!

På vilket sätt blev du blåst? Att bilen var behäftad med fuktproblem hade du ju själv konstaterat före köpet. Något annat, något som säljaren mörkat?
Bilen ser ju fin ut i övrigt och det kanske lönar sig att lägga åtskilliga slantar på renovering?

aake:mcride:
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Har nu gjort en dum affär men !!!

Blåst och blåst kanske är relevant. Jag konstaterade lite fukt under ett fönster i samband med köpet och frågade tydligt säljaren flera gånger om han upptäckt eller haft anledning för fler fuktanvisningar i bilen. Fick till svar att ingen lukt eller annan fukt hade upptäckts. Då vi hämtade bilen var det fint väder och jag såg vid köpet inget speciellt mer. När bilen stod hemma på gården och det började regna dan efter blev heltäckningsmattan vid förarsätet helt genomblöt mm. Då ägaren använt bilen under 4 år utan problem och inte sett detta utan att informera om det tycker jag är fel. Han borde absolut ha upptäckt det.
Köpt är köpt givetvis. Får se om jag kan få hjälp,av vem och hur mycket man skall kosta på för den att åtgärda felen. Kommer antagligen hitta fler fel. Bilen är i övrigt perfekt för oss nu.
 
Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Har nu gjort en dum affär men !!!

En så kraftig lekasje og ingen råte tyder på et forholdvis ferskt slipp i tetningen. Finn lekasjen og tett utenfra og innover, er det et fönster så ta det ut og sett det inn med ny butylmasse. Fjern selvfølgelig det vatn du får ut og sett en varmfläkt til å blåse på fuktige vegger og golv. Om det ikke er oppstått råte eller mögel så behøver ikke renoveringen å være større. Begynn ikke å rive vegger og tak uten det er råte, mögel eller svamp.
 
Toppen