• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Har ni kollat in sidan biluppgifter.se?

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Har ni kollat in sidan biluppgifter.se?

Min Volvo V70 har blivit en V50. Husbilen har blivit en Knaus caravan.:confused:

Min V60 har växt & är enligt denna hemsida numera en V70. Tilläggas kan att jag aldrig har ägt en V70 & husbilen har blivit en skåpbil så tillförlitligheten på uppgifterna är det tydligen lite si & så med.

Bennie
 

Tuula & Bertil

HBK Medlem
Inlägg
281
Kommun
Säter
HBK-Nr
14546
Medlemskap
2024
Sv: Har ni kollat in sidan biluppgifter.se?

Tack för denna upplysning. Man blir bara förskräckt hur mycket som finns om oss där ute.
Att man har haft en massa upplysningar om personer har jag ju vetat om, men det blev verkligen påtagligt nu.
Finns det något man skulle kunna göra åt dessa uppgifter? Jag tycker det är för jävligt rent ut sagt.
:swoon:
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: Har ni kollat in sidan biluppgifter.se?

Haha, lite roliga uppgifter på den sidan: Jag måste vara världens enda ägare av en Corvette Sedan... (skulle gärna vilja se en bild på den) :D
 

Bilagor

  • Biluppgifter.se.jpg
    Biluppgifter.se.jpg
    17,5 KB · Visningar: 7
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Har ni kollat in sidan biluppgifter.se?

Nu är det slut på det roliga , man kan kolla fordon men får inte namn och adress längre!

Jahaja.. det var kul så länge det varade, inte ens en gång fick jag möjlighet att testa i skarpt läge (skarpt blir det när jag tappat bort ett telefonnummer)

Jag är glad att någon strypte funktionen, även om det var en toppengrej för mig som tappar bort telefonnummer då och då i mitt jobb (postitlappar och jag är ingen bra kombo:oops:)
Jag får återgå till att använda trafikverket, fax och eniro/hitta/google.
Men det är kul att se vilka fordon man äger, inga överraskningar den här gången utan vagnparken stämde bra.

mvh jocke
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.902
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Har ni kollat in sidan biluppgifter.se?

Tack för att du visat detta.

Om vi nu är duktiga och här på forumet och/eller på facebook talar om när vi reser iväg och hur länge vi blir borta så jämnar vi marken ytterliggare för dem som vill åt våra saker.

Känns nästan bäst att lämna huset olåst när man reser så man slipper få det sönderbrutet eller rutor utslagna.

Var finns vår rätt till intigritet.

Jag tycker att listan borde kompleteras med skostorlek kroppsvikt och färg på kalsonger. Då skulle den bli mer komplett. Kanske man oxå skulle lägga till utdrag från plastkortet så man kan läsa hur ofta jag går på bolaget och om man kan räkna med fin Wiskey vid evetuell hembesök. Man kan väl koppla mot ICA så man kan se vilken meny jag föredrar. Finns det oxfile och bea att ta med sig från ett besök.

Dom elektroniska spåren är otäcka när man tänker efter.

Det är väl förresten inte bara buset som kan kolla. Storebror staten kan ju ha åsikter om resande vad jag köper osv. Vad det någon som sa James Orwells (hette han så) 1984.
Just det att folk skriver på div. siter att man åkt på semester, gör mej förvånad, hur tänker man :confused:
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: Har ni kollat in sidan biluppgifter.se?

Allt som finns på denna sida är offentligt.
Det är dock lite för lätt att få fram allt när register samkörs.
Siten har fått tummen ned av datainspektionen.

Det som står där går således att få fram på oss alla plus bra mycket mer.
Det är priset för den offentlighetsprincip vi har i Sverige.
 

Arne Lindh

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
16472
Medlemskap
2024
Sv: Har ni kollat in sidan biluppgifter.se?

Kollade sajten, inte att lita på. Jag har kört 36 mil på ett år!? Inte ok att lämna ut uppgifter så här. Inte ens om de var korrekta.
 

Stefan51

HBK Medlem
Inlägg
1.960
Kommun
Falköping
HBK-Nr
13501
Medlemskap
2024
Sv: Har ni kollat in sidan biluppgifter.se?

Jag kollade också den sidan , enligt den är jag 63 år
men jag är 62 år bra med uppgifter som stämmer .
Stefan
 

Stefan51

HBK Medlem
Inlägg
1.960
Kommun
Falköping
HBK-Nr
13501
Medlemskap
2024
Sv: Har ni kollat in sidan biluppgifter.se?

Jag inne igen och kollade min släpkärra
det stod att det är ett kreditköp men den är slutbetald
sedan December 2011 snacka om aktuell info .
Stefan
 

Stefan51

HBK Medlem
Inlägg
1.960
Kommun
Falköping
HBK-Nr
13501
Medlemskap
2024
Sv: Har ni kollat in sidan biluppgifter.se?

Var inne och kollade på Transportstyrelsen
fans ingen info om kreditköp
fältet var tomt där .
Stefan
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Har ni kollat in sidan biluppgifter.se?

Det är väl bara att konstatera att vi lever i ett informationssamhälle. Den som äger informationen har makten.
Det lönar sig nog inte att spjärna emot - omöjligt att skydda sig totalt. Lika bra att försöka följa med och i görligaste mån minimera infoläckagen där det går.
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Har ni kollat in sidan biluppgifter.se?

Dom tog bort ägarinfon inkl vägbeskrivning rätt snabbt, det var det jag störde mig på. Att kunna få alla uppgifter bekvämt serverade på en och samma sida, som bäddat för oärliga att utnyttja. Lite jobb ska dom väl ha... :twitcy: ;)
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Har ni kollat in sidan biluppgifter.se?

Driftansvarig för sidan är:
Christian Nilsson

Driver följande företag:

Pixcom i Sverige AB Halmstad
Org.nummer: 556843-9490
Verksamhet: Reklam, PR, Mediebyrå & Annonsförsälj.

Merinfo Sverige AB Halmstad
Org.nummer: 556825-8601
Verksamhet: Reklam, PR, Mediebyrå & Annonsförsälj.

Jump Forward AB Halmstad
Org.nummer: 556965-0798
Verksamhet: Grafisk Designverksamhet

varav Pixcom i Sverige AB var involverad i hantering av bluffakturor via Bolagsregistret.se Deras bankgironummer gick direkt till Pixcom.

Uppgifterna kommer från Transportstyrelsen ursprungligen...påstås det.
Om det är så , så är det ett j...vla sätt av en statlig myndighet att sälja vidare uppgifter, som vi dessutom får betala för att uppge. Ligger i det allmänna skattetrycket. Snart är det dax att tippa ett lass koskit eller vilken skit som helst utanför huvud'entren hos Transportstyrelsen.

Ja så kan det va här i världa...


Bluffakturor | Forum | ”Bolagsregistret” | Knyt
 
Senast ändrad:
Toppen