• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Golfklubbar med ställplatser

P

perprott

Guest
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Tack!
Fantastiskt arbete du har lagt ned. Hoppas att vi träffas för spel någon stans.
Då kommer jag att tacka dig igen.
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Hej Per,
jag ska snart börja revidera listan och uppgifterna som ligger ute på Google Map, sök på golfställplats och klicka sedan på länken google.com vid golfställplats. Då får du upp alla golfklubbar som välkomnar oss i samband med greenfeespel.

Såg att du ska till Danmark, samtliga danska banor hittar du bl.a. här Home - Golf World Wide där medlemskapet är gratis och du kan få en del rabatter. Hoppas vi ses på första tee någon gång.
V-backen :wink:
 
Senast ändrad:

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Hatten Av för Ditt härliga engagemang V-backen!
Tyvärr blev det för egen del inte ett direkt "golf-år" 2010,
men hoppas på bättring under 2011 inkl. nyttjande av ditt arb!

Trevlig Golfsäsong!
Mvh. Magnus
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Hej Magnus,
det var din idé och du har verkligen hjälp till en hel del.
Om du inte har några nya idéer på formen så fortsätter jag på den grund vi står på just nu. Har fått en del synpunkter per mail som jag lägger in i årets version.
Hälsning
Lars / V-backen :wink:
 
F

F.d. 11499

Guest
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Tack för ställplatserna på golfbanorna, kommer lämpligt till min Sverigerunda med golfklubberna Ostas 7063
 
Senast redigerad av en moderator:

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Har i kväll upptäckt en möjlighet som jag gärna vill dela med mig. Det gäller en bra länk till golfställplatserna på Google Maps. Alltså de golfklubbar som välkomnar oss husbilsturister i samband med greenfeespel. Det är samma golfklubbar som finns med i Excel-filen i det första inlägget i denna tråd.

Här är länken: Golfställplatser - Google Maps

Väntar fortfarande på Golfguiden 2011 som utgör underlag för vår egen sammanställning. Räknar med att den kommer inom kort, nu när några golfbanor redan har börjat klippa sina greener. Golfvåren är här!
V-backen :wink:
 
Senast ändrad:

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Golfklubbar med ställplatser

En ny härlig golfsäsong har just startat och jag är klar med uppdateringen av Excel-filen över golfklubbar som välkomnar oss golfande husbilsentusiaster.
Excel-filen finns i det första inlägget i denna tråd, se här http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/197255

Antalet golfklubbar som välkomnar oss har ökat rejält, i år är vi välkomna på ca 290 golfklubbar. Och ett av rabattsystemen för greenfee har också ökat markant.

Samtliga golfklubbar, där vi är välkomna, finns även tillgängliga på Google Maps (OBS! två sidor), se här Golfställplatser - Google Maps Jag har denna gång även lyckats med att komplettera inforutan med aktiva länkar till golfklubbarnas hemsidor.

På något sätt känns detta jobb med denna Excel-fil som lite överflödigt. SGF har på senare tid gjort insatser som till stora delar täcker in våra behov. Numera finns det två appar för bl.a. IPhone och iPad "Golfguiden" och "GOLF Starttid". Under rubriken "Faciliteter" i appen "Golfguiden" finns det förutom telefon även uppgifter om både husbilsplats och eluttag. I appen "GOLF Starttid" kan man boka en starttid när- och nästan var som helst.

Det lutar åt att detta blir min sista uppdatering. Någon annan får gärna ta över.

För er som inte har tillgång till att kunna öppna en Excel-fil så bifogas en version i pdf-format som kan läsas med Adobe Reader. Enbart golfklubbar med 18 hål och fler hål är medtagna i filerna och på Google Maps.

Önskar alla golfare en bra golfsäsong.
V-backen :wink:
 

Bilagor

  • HBK-Golfbanor_V7.6.pdf
    399,9 KB · Visningar: 367
Senast ändrad:
F

F.d. 53149

Guest
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Som relativt ny medlem (4 månader), så är jag imponerad
av det arbete många här i klubben lägger ner på olika
intresseområden...bl.a. då golf, som är ett av mina intressen också.
Såg någon tråd vid ett tillfälle, som var något år gammalt, där
det anordnades golfmästerskap för HBK (knappt så man vågar
skriva HBK, så dåligt som det går i allsvenskan nu!!!).

Förekommer denna tävling varje år? Skulle det fungera med
någon slags HBK-serie över sommaren, där vi samlas under en
viss helg och viss plats för att spela?

Mariarne
 

Ulvegut

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
7923
Medlemskap
2024
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Hej Lars

Superbra ide. Jag kan tillägga att vi stod nere på Vasatorp GK i Påsk, det fanns 4 eluttag på en vägg längst ner på parkeringen, ingen avgift kanske för vi var inbjudna av medlemmar.

Uffe ( ny husbilsägare iår)
 

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Umeå GK
Om det blir nån fler uppdatering så kan det läggas till om Umeå GK.
- Lätt kuperad skogsbana
 
P

perprott

Guest
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Har varit på Ljusterö GK idag. Mycket trevig bana, kuperad o kul. ingen avgift för ställplats utan el. 8 poäng.
 
Senast redigerad av en moderator:
P

perprott

Guest
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Tjusta GK väldigt trevlig bana. Väl värd 8 poäng. Fri ställplats utan el.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Hej
Jag snubblade in på denna tråd och upptäcker ytterligare valmöjligheter var man kan stå.

Nu är det väl ingen som behöver tränga sig in på campingplatser när vi har alla dessa tiotusentals platser längs kusten, golfklubbar, båtklubbar, badplatser, gästgiverier och restauranger som bara längtar att få besök av oss husbilsåkare.

Jättestor tack för allt arbete som utförs i dessa listor.
 

bomidh

FD HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Lomma
HBK-Nr
6796
Medlemskap
2023
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Hej! Vi var och spelade på Älmhult nu i helgen och där kostade elen 50:-. Själva ställplatsen bestod av en gräsplätt i anslutning till parkeringen och den var väl ingen höjdare.
 

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Stod på Veckefjärden - Foppas bana - inatt.
En grusparkering - vi fick stå där på den översta parkeringen längst bort från klubbhuset - ca 100 m. (vet inte om de har nåt annat val)
Det verkar inte vara vana att få frågan om det går bra att stå över natt - hon visste först inte vad hon skulle svara - men när jag sa att vi inte behöver el eller något annat - ja då gick det bra.
Vi hade en mycket trevlig kväll på klubbhusets altan - igårkväll. :)
Banan är nu i bättre skick än normalt. Välskött!
 

frising

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Laholm
HBK-Nr
7064
Medlemskap
2024
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Fantastiskt jobb du gjort!
Det enda som jag saknade var en kolumm för om de har Pay & play. Jag har inte spelat upp än men tycker det är kul att prova nya banor med min man som spelat i många år.

Christina:)

ps sölvesborg tar 100 kr/dygn för ställplats med el på eget område.
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Tack Christina,
det finns ett särskilt avsnitt i SGFs tryckta GolfGuide om Pay & Play-banor. Via Google Maps Golfställplatser - Google Maps
och när du är på resa får du tillgång till klubbens hemsida och telefonnummer.
Swinga lugnt!
V-backen :)
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Har hitintills iår stått på Svalövs Gk (Bra med fin utsikt), Björnhults GK (bra), Finspångs Gk ((Bra o också fin utsikt), Arlandastad (Hade ingen elplats men de fixade några kanonservice) Västerås GK(ingen ställplats) Vadstena GK (bra) Ombergs Gk (bra, mycket vacker o fin bana) Hooks Gk också bra :)
 
Toppen