• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gnällkören sjunger falsk

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.586
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Gnällkören sjunger falsk

.................Hade nog ställt till en jäkla scen där på campingkontoret när jag checkade ut, om jag var i dina kläder...................

Barnbarnet, 4 år, pratar fortfarande om Röstånga Camping.

Så för hennes upplevelse och att se hennes glädje när vi var där har jag inget emot att vi gör om det igen.
Vi vet ju vad det kostar! :)
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Gnällkören sjunger falsk

SCR sätter sina priser själv, precis som vilken företagare som helst gör för sina varor. Det är sedan upp till konsumenterna att värdera om man tycker priset är rätt.

Jag har aldrig bott på en SCR camping för det finns bättre alternativ som passar mej bättre. De kör sitt race och lyckas tydligen med det och det får vi alla acceptera.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Gnällkören sjunger falsk

Håller med Los Suecos, varför svartmåla SCR? Ska dom svartmåla HBK bara för att vi inte kämpar för fler campingstugor? För mej är den jämförelsen ganska tydlig, man kan lika gärna ifrågasätta varför inte Hotell kedjorna arbetar för fler ställplatser. Jag har försökt låta bli den här diskussionen för jag har inte förstått vad den tillför HBK, och förstår fortfarande inte... Men vi kanske blir bättre om vi klappar oss på bröstet, brukar väl dock vara så att den som höjer sej själv genom att sänka andra inte brukar komma värst långt.

Nej usch nu börjar jag också gnälla:mad::mad::mad:
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Gnällkören sjunger falsk

SCR sätter sina priser själv, precis som vilken företagare som helst gör för sina varor. Det är sedan upp till konsumenterna att värdera om man tycker priset är rätt.

Jag har aldrig bott på en SCR camping för det finns bättre alternativ som passar mej bättre. De kör sitt race och lyckas tydligen med det och det får vi alla acceptera.
på vilket vis är cc-caming bättre alterrnativ jag har bott på både och till och från under 40 års campande med husvagn och jag kann inte märka att det ena alternativet är bättre än det andra uplrvelsen är densamma på båda ställena.
 

Draumur

FD HBK Medlem
Inlägg
756
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023
Sv: Gnällkören sjunger falsk

För vår del står vi vid de platser som faller oss i smaken. Oavsett vad f-n dom har för förnamn. Cc eller scr eller what ever. Vi tar det vi tycker ser bäst ut. Annars kan vi ju lika gärna stanna hemma. Vi har tex bokat i Cornwall i mitten av juni. Inte åker vi dit på vinst och förlust. Vi tillhör planerarna. Och det funkar för oss bäst. Alltså, ärligt vad är det jag ska kämpa för? Kan nån förklara? Vi åker husbil på precis samma villkor som alla andra. Är det billigare ställplatser eller nåt annat? Vi trivs bra med husbilslivet som det är just nu. Om vi ska sitta och hetsa upp dig över dittan och dattan blir ju livet ganska trist. Men icke för ty, HBK ger mycket information.
 
Senast ändrad:

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.165
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Sv: Gnällkören sjunger falsk

Konstig tråd det här! De är så många som inte bryr sig som yttrar sig. Varför då?

Johan K.
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Gnällkören sjunger falsk

Jag säger som Draumor jag vill stanna där jag tycker det ser fint ut, i vems regi det drivs är fullständigt oväsentligt. Jag har också alla möjliga kort o medlemskap både svenska o utländska enbart för att avsaknad av sådna inte skall begränsa mina val o alternativ.
När det sedan gäller denna SCR camping så verkar ju de ha hittat en nisch som fyller ett behov, då deras kurser snabbt blir fullbokade. Det är bra med kreativitet och prisvärt är det också.
Det enda reflektion jag har på detta är ju att man kan tycka det lite märkligt att det är en SCR camping som fyller detta husbils behov och inte någon av de så kallade "rena" husbilsorganisationerna.
 
Toppen