Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Miljövänliga? För alla inblandade?
Ja! Enligt nyare beräkningar verkar det vara så, även om bilen körs i Polen på koltillverkad el.
https://www.aktuellhallbarhet.se/li...bbe4a&elqaid=11556&elqat=1&elqCampaignId=8103
Nu pratar vi 20 års planer, det är otroligt långt från lab till konsument och flyg od kommer att vara de första på detta inte bodelsbatterier
Tyvärr har jag nog inte fel, det batteri som du frågar om är inte nytt och det finns en massa mer eller mindre exotiska varianter som alla har sina för och nackdelar men innan vi har ett batteripaket som är likvärdigt med tex bly map normal drift så kommer det nog att ta tid tyvärr.Nej, det gört vi inte.
Är det någon som testat dessa Titan batterier?
https://www.ev-power.eu/LTO-technology/Lithium-Titanate-Oxid-Battery-Cell-LTO-2-4V-30AH.html
Lite snålt med 30AH men man klarar sig kanske på 60 - 90AH med ett sådant batteri..
//Freddy
Om bonus-malussystemet hade dröjt ytterligare ett år hade husbilsköparen haft möjlighet att välja en elvariant.
Sv: Glöm litium batteriet
Utvecklingen och efterfrågan har tagit fart ordentligt. Mercedes hann före Tesla med sin tunga eldrivna lastbil, en husbil är betydligt enklare att tillverka även inom 3,5-tonsgränsen. Om bonus-malussystemet hade dröjt ytterligare ett år hade husbilsköparen haft möjlighet att välja en elvariant.
För övrigt är efterfrågan på elbilar så stor att väntelistan hos vissa tillverkare är upp till två år (Opel).
Man kan säkert få ner Co2 utsläppen vid tillverkning av batterierna men det är ju inte de som driver bilen, det är generatorn som alstrar elen och här är det höga utsläpp. Batterierna är bara ett lager för den av generatorn producerade elen.