• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fy förstöra för andra fricampare

Largu

HBK Medlem
Inlägg
248
Kommun
Motala
HBK-Nr
120
Medlemskap
2024
Sv: Fy förstöra för andra fricampare

Som ett tillägg till Naturvårdsverkets skrift kan tilläggas att det är tillåtet att uppställa fordon tillfälligt, i direkt anslutning till väg, om ingen närings verksamhet störs och det inte är för nära boningshus! Självfallet måste dock offentliga vägskyltar lydas!
 

Largu

HBK Medlem
Inlägg
248
Kommun
Motala
HBK-Nr
120
Medlemskap
2024
Sv: Fy förstöra för andra fricampare

Så vitt jag förstår så har du helt rätt Staffan! Och tydligare än så blir det inte! Se mina tidigare inlägg i tråden!
 
F

F.d. 55521

Guest
Sv: Fy förstöra för andra fricampare

Tyvärr är detta ingen enkel fråga. Lagen säger att allt som inte är väg är terräng, utom det som stod i ett tidigare inlägg. Detta är solklart.
Men vi i BMW mc-klubben har försökt ta reda på vad en väg är utan att lyckas. Ett besked vi fick var att "Där allmänheten regelbundet kör fordon". Detta innebär enligt en jurist att den förste som kör en sträcka gör ett lagbrott, nummer två gör också ett lagbrott medans den tredje kör lagligt eftersom ordet "regelbundet" har uppnåtts. Men det är trotts detta domstolen som avgör.
Vi kollade också upp detta med Bommar och man får inte sätta upp bommar om man har eller haft bidrag för vägarna, men det är lika fullt förbjudet att ta bort bommen om den sitter där. Detsamma gäller om någon parkerar på min infart och den inte står trafikfarligt. det tar ett tag och mycket byråkrati innan den är borta.
 
M

mosses

Guest
Sv: Fy förstöra för andra fricampare

Det beror sig på vad du menar med skogsväg, Är det bara 2 hjulspår är du rätt på det.
 
Toppen