• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Framtidens Campingar

T

Teddi

Guest
Sv: Framtidens Campingar

är det nån som sett den nya slogan# vakna var du vill#? en del husbilsförsäljare använder sej av den,ja tycker den e bra men vi är inte i mål ännu,detta jobbas ju för fullt för i denna förening, vi kan inte #vakna var vi vill #riktigt ännu ,men de kommer,när de gäller bättre förutsättningar på c-plats så får väl dom efterfråga de som tar in där,ja kan aldrig i min fantasi inbilla mej att husbilsklubben lägger ner energi i detta,vi jobbar ju för ett alternativ till detta,likt förbaskat så ska vi värna om valfriheten, så ja tror inte någon har nån synpukt var vi stannar för natten, men glöm inte giltighetsmärket!
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Framtidens Campingar

Det finns vissa röster, som hävdar, att CC, de andra HB-klubbarna och campingorganisationerna inte vill samarbeta med HBK för att skapa framtida varianter för det rörliga friluftslivet, utarbeta regler, kvalitetsklassningar mm. Jag tror att det är en överdriven svartmålning - en riktig skröna mest avsedd att så split.

Varför skulle inte dessa vilja ha med Sveriges klart största husbilsklubb i arbetet? ? ? Och varför skulle inte HBK vilja deltaga i sådant framtidsinriktat arbete - när väl diverse frågetecken blivit uträtade? Man får hoppas att Kommungruppens jobb leder i den riktningen.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Framtidens Campingar

Det finns vissa röster, som hävdar, att CC, de andra HB-klubbarna och campingorganisationerna inte vill samarbeta med HBK för att skapa framtida varianter för det rörliga friluftslivet, utarbeta regler, kvalitetsklassningar mm. Jag tror att det är en överdriven svartmålning - en riktig skröna mest avsedd att så split.

Varför skulle inte dessa vilja ha med Sveriges klart största husbilsklubb i arbetet? ? ? Och varför skulle inte HBK vilja deltaga i sådant framtidsinriktat arbete - när väl diverse frågetecken blivit uträtade? Man får hoppas att Kommungruppens jobb leder i den riktningen.

Varför skulle HBK göra som alla andra gamla, mer eller mindre statiska föreningar? HBK är inte en statisk klubb med alla möjliga preferenser hit eller dit. HBK är en dynamisk klubb för dynamiska husbilsentusiaster!

Viva la libertad!

Jappe
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Framtidens Campingar

Jaså och ja, då så, Jappe!

Efter dessa stolta deviser kan man ju andas ut och invänta stordåd resp de andras förfall!
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Framtidens Campingar

Framtidens campingar --- Fri camping:

Bosnien, fricamping bakom restaurang, gräs
Bosnien.JPG

Dubrovnic, camping 400:-/dygn, blandat underlag (fanns inget annat)
Dubrovnic.JPG

Kroatien, badstand, strandbar, gräs, 50:-/dag, 10 dagar (överkomligt)
Kroatien.JPG

Tyskland, fricamping, badstrand, gräs
Tyskland.JPG

Österrike, fricamping, bergen, gräs
Österrike.JPG

Visby, fricamping - 500 m norr om Kneipbyn där dom tar 425:-/dygn för husbil (utan denna fina utsikt).
Visby.JPG

Vi står max ett dygn/år på campingplats. Finns det förtält till husbilar???
 
Toppen