• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiat Ducato Facelift 2015

J

Jarn

Guest
Sv: Fiat Ducato Facelift 2015

Ja, det var en stor artikel i ProMobil som kom för någon vecka sedan, juni numret.
Där presenterades också LMC sina husbilar -15 som är på den nya modellen.
 

hansolo

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Vallentuna
HBK-Nr
14117
Medlemskap
2024
Sv: Fiat Ducato Facelift 2015

Nya fronten ser betydligt mer modern ut och jag tycker den är snygg. Har dock inte sett den på riktigt ännu.

Den lite ändrade inredningen visar en mugghållare integrerad i förvaringsfacket mellan stolarna fram. En sån skulle jag vilja ha då jag saknar en vettigt placerad mugghållare.
Undrar om det går att byta locket till förvaringsfacket med mugghållaren inbyggd? och till en vettig peng. Något att undersöka under vintern

/thommy
 

stonewood

HBK Medlem
Inlägg
48
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
11789
Medlemskap
2024
Sv: Fiat Ducato Facelift 2015

Roland, det är ju inte en helt ny modell det handlar om utan bara en facelift!
Det är inga jätteändringar, bara lite "modernare" utvändigt och lite ändringar i instrumentpanelen. Tror t om ngt så "revolutionerande" som TVÅ mugghållare!?
Har sett bilder utan maskering, dom kommer att vara offentliga väldigt snart!
Säkerligen till Elmiamässan.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Fiat Ducato Facelift 2015

Körde 2 olika 2015 i helgen, de finns redan hos husbilshandlarna...
 
F

F.d. 30348

Guest
Sv: Fiat Ducato Facelift 2015

Har för en vecka sedan hämtat min nya Pilote Galaxy 740 med en Fiat ducato och den verkar super i jämförelse med min förra fiat 2010 men har upptäckt att min västra sidoruta (den enda som regleras med motor) bara går i små pulser både upp och ner, när jag hämtade bilen så sa dom att det skulle vara så, låter konstigt, har någon annan upptäckt det samma
Hasse
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.602
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: Fiat Ducato Facelift 2015

Eftersom din husbil är helintegrerad,är den elektriska fönsterhissen något som Pilote har monterat. (Förmodligen satt den i dörren redan när den kom från underleverantören.)

Försök att ta reda på tillverkaren (förmodligen Dometic/Seitz), och rådfråga dem. Du kan också försöka hitta en liknande dörr (givetvis av samma fabrikat) och jämföra funktionen.

Ytterligare ett tips är att starta en ny tråd med detta ämne. Chansen att få svar är då mycket större än om du frågar i en gammal tråd som handlar om facelift.
 
Toppen