• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiat/Chausson Welcome 4 1,9td 2001.Den har gått 7000 mil

benzen

HBK Medlem
Inlägg
236
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
10856
Medlemskap
2024
Hej är ny här och tänker köpa min första husbil nu.
Är detta ett bra köp Welcome 4 1,9td 2001.
Den har gått 7000 mil för 170,000.Kamrem är bytt med service.

Mvh
Stefan
 
Senast ändrad:

hans p

HBK Medlem
Inlägg
312
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
782
Medlemskap
2024
Sv: Fiat/Chausson Welcome 4 1,9td 2001.Den har gått 7000 mil

Vem säljer chausson i sverige med tanke på reservdelar
 

Rusken

HBK Medlem
Inlägg
698
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024
Sv: Fiat/Chausson Welcome 4 1,9td 2001.Den har gått 7000 mil

Mht til karosserideler kan dette garantert bestilles fra Dansk og Tysk forhandler system vesentlig billigere enn i Sverige. Dette er det ingen merker som har på lager. Må fabrikk bestilles. Får du karosseri skade vil forsikring/verksted ordne dette uten problemer.

Mht andre tekniske komponenter ombord er dette standard greier som alle i bransjen selger og som sitter på alle andre bobiler.


Forøvrig har jeg uklanderlig erfaring med Chausson! Kun gode minner.
 

benzen

HBK Medlem
Inlägg
236
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
10856
Medlemskap
2024
Sv: Fiat/Chausson Welcome 4 1,9td 2001.Den har gått 7000 mil

Tackar för svar men när vi var dit och kollade så var hb ett vrak.Sprickor i bodelen och toan.Ingrott skit på dynor och golv och inte ville han fuktesta den heller.Så nu är jag ute efter en ny hb för runt 200,000 tips emotages tacksamt.
 
F

F.d. 25282

Guest
Sv: Fiat/Chausson Welcome 4 1,9td 2001.Den har gått 7000 mil

Prøv at søg på Blocket.se

Under SMC finder duSvensk kvalitetsbiler der kan bruges året rundt, som jeg ser det er der netop nu mulighede for at lave en god handel.

Jeg har en SMC fra 2003 og er meget glad for den.:):)
 
F

F.d. 52962

Guest
Sv: Fiat/Chausson Welcome 4 1,9td 2001.Den har gått 7000 mil

Hej!

Kosta på den några kronor, så kommer du inte ångra dig.
Jag började för åtta år sedan och kollade på bilar mellan 150-170 000kr. Men det blev en för 325 000kr.
Motor på 2.5-2,8 liter och 3500kg om du inte vill ha större.(tänk på lastvikten, alla passagerare räknas som last)
Kolla om det är gjort något med växellådan. (det kan du läsa mer om du söker på detta i sökrutan)
Vill du ha fler tipps?

Lycka till

Tore
 

benzen

HBK Medlem
Inlägg
236
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
10856
Medlemskap
2024
Sv: Fiat/Chausson Welcome 4 1,9td 2001.Den har gått 7000 mil

skulle gärna lägga mer pengar på husbilen men just nu är 200,000 max vad vi klarar.
 

benzen

HBK Medlem
Inlägg
236
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
10856
Medlemskap
2024
Sv: Fiat/Chausson Welcome 4 1,9td 2001.Den har gått 7000 mil

Det vart så att jag lade lite mer pengar på bilen.Köpte en dethleff 5880 Esperit TD -01 .Dom hade nyss installerat AC i bodelen så den är splitter ny och solceller fanns oxå.
 
Senast ändrad:

benzen

HBK Medlem
Inlägg
236
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
10856
Medlemskap
2024
Sv: Fiat/Chausson Welcome 4 1,9td 2001.Den har gått 7000 mil

Jaha kan bara bekräfta det som någon sa lägg en slant till på husbilen så fär du en bil du är nöjd med.Körde 300 mil med den förra över hardangervidda och vidare till Bergen.Därifrån vidare till Ystad och sen upp till Västerås.Där bytte vi husbil.Den gamla var helt okay men att samtala med varandra gick inte under färd och varför ska vi som är två stycken ha en stor bil med 6 bäddplatser.
Nåväl vi lade dubbelt mot för vad vi betalat för den gamla och ångrar oss inte.Vi köpte en burstner halv intregerad med alko chassi och vilken skillnad nu går den inte som en orm längre.Att kunna sätta på fart hållaren och bara njuta gör ju inte saken sämre och disel förbrukningen sjönk från 1,1 till 0,95 fast jag kör med farthållare i 100 kmh och inte 80 kmh för att hålla nere förbrukningen.Ac både bak och fram känns oxå som en ren lyx efter att ha svettats i 300 mil utan.
 

benzen

HBK Medlem
Inlägg
236
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
10856
Medlemskap
2024
Sv: Fiat/Chausson Welcome 4 1,9td 2001.Den har gått 7000 mil

Jaha kan bara bekräfta det som någon sa lägg en slant till på husbilen så fär du en bil du är nöjd med.Körde 300 mil med den förra över hardangervidda och vidare till Bergen.Därifrån vidare till Ystad och sen upp till Västerås.Där bytte vi husbil.Den gamla var helt okay men att samtala med varandra gick inte under färd och varför ska vi som är två stycken ha en stor bil med 6 bäddplatser.
Nåväl vi lade dubbelt mot för vad vi betalat för den gamla och ångrar oss inte.Vi köpte en burstner halv intregerad med alko chassi och vilken skillnad nu går den inte som en orm längre.Att kunna sätta på fart hållaren och bara njuta gör ju inte saken sämre och disel förbrukningen sjönk från 1,1 till 0,95 fast jag kör med farthållare i 100 kmh och inte 80 kmh för att hålla nere förbrukningen.Ac både bak och fram känns oxå som en ren lyx efter att ha svettats i 300 mil utan.

Husbilslivet är helt fantastiskt så nu kommer vi att byta hb en tredje gång till en vinterisolerad så vi kan vara ute året runt :)
 
Toppen