• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Försökte uppdatera ställplats..

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Försökte uppdatera ställplats..

Är på semester nere i Europa med husbilen och bristfälligt Internet så jag ska titta på det när jag kommer hem om ett par veckor.
Hälsningar från ett regnigt Bad Urach.....
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Försökte uppdatera ställplats..

Är på semester nere i Europa med husbilen och bristfälligt Internet så jag ska titta på det när jag kommer hem om ett par veckor.
Hälsningar från ett regnigt Bad Urach.....

Toppen Håkan. Alla ser vi olika på vad som är enklast eller svårast, låt Håkan få chansen att komma med ett förslag så kanske vi når ett steg till!!!
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Försökte uppdatera ställplats..

Ett av problemen är alla olika upplösningar som ska hanteras. Förtydligandet som gjordes ser bra ut på en PC med hög upplösning men bedrövligt ut på en iPad eller 1024 i bredd som många fortfarande använder. Man måste räkna pixels och testa med olika webläsare hur det ser ut och detta tar lite tid och även anpassning av koden.....
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.586
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Försökte uppdatera ställplats..

På min Iphone är det fullt läsbart.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Försökte uppdatera ställplats..

Jag lade in en ställplats för husbilar i Stenungsund tidigare i dag. Jag hade ingen bild tillgänglig då men senare under dagen for vi till Stenungsund i olika ärenden och då passade jag på att ta några foton på platsen. Väl hemkommen försökte jag lägga in bilden men misslyckades skändligen.

Här är bilden i alla fall. Den går väl att kopiera och lägga in av någon webbare, antar jag.

snu p.jpg
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Försökte uppdatera ställplats..

Varför det, det har ju precis börjat. Allt sker inte över natten och Gunnar har sagt att det krävs hjälp från Håkan också så ta det lite lugnt så blir det säkert bra...

Ok, jag verkar ha missat nåt här. Om det är så att Gunnars kommentar inte var allvarligt menad, utan skämtsam eller ironisk, ber jag om ursäkt för mitt sura svar. Det är inte alltid som skämt/ironi går fram.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.586
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Försökte uppdatera ställplats..

Nu när jag förklarat hur man gör, kan man hoppas att det gett effekt och anmälningarna om förändringar på platserna strömmar in till webadm! ;)

Visst var det en smula ironi, men egentligen också en önskan. :)

Tyvärr tror jag inte det stora problemet ligger i hur eller var man rapporterar det. Många jag träffat, som klagar på att platser de besökt enligt ställplatslistan men som inte fungerar eller finns kvar, sätter upp ett frågande ansikte när jag frågar varför de inte rapporterat det till klubben och svarar: "Ska jag ?????", det får väl de som lagt in dem göra.

Denna debatt tror jag därför kan vara positiv för att få upp ögonen på att vi behöver hjälpas åt för att förändringar som skett med husbilsplatserna skall kunna uppdateras i listan.

En särskild knapp för inrapportering kommer säkert att införas efter att Håkan fått fira sin semester i lugn och ro. Vi kan säkert vänta, men under tiden går det bra att använda den nuvarande "Ny plats". :)
 
F

F.d. 28589

Guest
Sv: Försökte uppdatera ställplats..

Varför kan inte ställplats lista ligga på det öppna forumet så ALLA kan se den.
Tror det skulle vara mycket bättre och framför allt lättare.
Vi har själva en ny liten ställplats som tydligen ska ligga på denna listan.
Men eftersom vi inte är medlemmar så kan vi tyvärr inte se vad som står om våran plats. Å kan då heller inte uppdater.
Har frågat om man inte kan få tillgång till att få se vad som står om sin egen plats men det går inte. Då måste man vara medlem.
Tråkigt tycker jag.
Många går runt på olika forum och vill inte vara medlemmar någonstans.
Så mitt tips är lägg detta på det öppna forumet i stället så kan alla lätt uppdater och skriva om platserna.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.586
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Försökte uppdatera ställplats..

Vad som står om din plats har du själv angivit. Om du anger via "kontakta oss" vad du vill ändra så kan vi ordna så det kommer in på "din" plats.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Försökte uppdatera ställplats..

Varför kan inte ställplats lista ligga på det öppna forumet så ALLA kan se den.
Tror det skulle vara mycket bättre och framför allt lättare.
Vi har själva en ny liten ställplats som tydligen ska ligga på denna listan.
Men eftersom vi inte är medlemmar så kan vi tyvärr inte se vad som står om våran plats. Å kan då heller inte uppdater.
Har frågat om man inte kan få tillgång till att få se vad som står om sin egen plats men det går inte. Då måste man vara medlem.
Tråkigt tycker jag.
Många går runt på olika forum och vill inte vara medlemmar någonstans.
Så mitt tips är lägg detta på det öppna forumet i stället så kan alla lätt uppdater och skriva om platserna.

Vad tycker du/ni ska ligga bara för medlemmar? Största delen av forumet går att komma åt helt gratis, men det är tack vare att ett antal personer anser att det är OK att betala 100kr per år. Driver ni en ställplats vet ni också att det krävs inkomster för inget är gratis att driva, inte heller att hålla denna sida vid liv trots att det görs på ideell basis.
 
F

F.d. 28589

Guest
Sv: Försökte uppdatera ställplats..

Vad som står om din plats har du själv angivit. Om du anger via "kontakta oss" vad du vill ändra så kan vi ordna så det kommer in på "din" plats.

Det är inte vi själv som lagt in den utan fått hjälp från en som besökt oss.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Försökte uppdatera ställplats..

Det är inte vi själv som lagt in den utan fått hjälp från en som besökt oss.

Alltså är allt precis efter dom regler som finns. Ställplatslistan är tips från HBKare till andra HBKare. Inte ett annons eller reklamforum. En av grundideerna i detta ideella forum!:) Att HBK är en ideell förening är en av grundorsakerna att jag tycker så bra om HBK!!!:wink:
 
F

F.d. 28589

Guest
Sv: Försökte uppdatera ställplats..

Vad tycker du/ni ska ligga bara för medlemmar? Största delen av forumet går att komma åt helt gratis, men det är tack vare att ett antal personer anser att det är OK att betala 100kr per år. Driver ni en ställplats vet ni också att det krävs inkomster för inget är gratit driva, inte heller att hålla denna sida vid liv trots att det görs på ideell basis.

Det är även en anmälnings avgift på 200:- så riktigt sant var det ju inte med 100:- ;o)

Ja vet att allt kostar pengar tyvärr.
Vad som ska ligga bara för medlemar tror ag var och en har väldigt olika uppfattningar om. En del tycker det och en del tycker det.

Ställplatser är väl det alla är intresserade av. Samt att det kanske blir lättare för folk att uppdater. Både medlemar och icke medlemmar.

Försökte själv kontakta er och få våran plats med men den kom aldrig med då tyvärr.
Vi hade olika gäster här som frågade varför inte våran plats var med. Å ja sa som det var. Sen har vi fått hjälp av dom att lägga in den. Om den nu ligger inne det vet jag ju inte.

I dag finns det ju en djungel med olika ställplats listor och appar.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.743
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Försökte uppdatera ställplats..

Det är ju föreningens regler som avgör hur det skall vara med listan, alltså inget som den enskilda medlemmen separat kan påverka. Om det inte är värt 200:- är det ju kanske inte tillräckligt intressant att vara med?
 
F

F.d. 28589

Guest
Sv: Försökte uppdatera ställplats..

Det är ju föreningens regler som avgör hur det skall vara med listan, alltså inget som den enskilda medlemmen separat kan påverka. Om det inte är värt 200:- är det ju kanske inte tillräckligt intressant att vara med?
Det är ju upp till var och en om man vill vara med eller inte.
Min tanke var bara att det kanske blev lättar för folk att uppdatera. Samtidigt tror jag att man tjänar på det i längden.
 
Toppen