• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

För lågt i tak :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 55337

Guest
Sv: För lågt i tak :)

Samma hände oss i motorvägstunneln genom Marseille, fick vända och köra därifrån mot trafiken. Lite mindre skador men nu är vi desto mer uppmärksamma på höjderna under broar och viadukter.

/Anders
 
F

F.d. 25246

Guest
Sv: För lågt i tak :)

Det är mänskligt att fela... kör själv 3,30 men chansar aldrig väljer 3,5 men det räcker med en gps lite stress och värme...hoppas dom släpte ut lite luft i däcken å backade varsamt ut..

Till er drabbade glöm allt skit som skrivs vi är många där ute som panikbromsat för en bro tunnel tro mig...

Stor kram.

Mikkeman.
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.191
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Sv: För lågt i tak :)

Jo jag har oxså missat skyltar men ska man under en låg viadukt bör man väl hålla
koll på skyltning och veta hur hög bil man har.:wink:

Det är väl lika lätt att missa en sådan skylt som en P-förbudsskylt tex. Tycker verkligen synd om er, hoppas i alla fall att det löste sig på ett bra sätt.
För ett par år sen fick jag hjärnsläpp och körde in i ett P-hus med en cykel på taket och somblev fastkilad. Man känner sig inte så stor vid sådana tillfällen och ännu mindre om man skall bli uthängd efteråt. Det är väl lite medlidande som möjligen kan lindra i stället.
 

PG-Husbil

FD HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Motala
HBK-Nr
2078
Medlemskap
2021
Sv: För lågt i tak :)

Stackars dom, hoppas det inte blev för stora dyrbara repkostnader.
Jag är från Motala och känner till den här viadukten ( nybyggd) och såg senast för 2 veckor sedan en tysk husbil tvärnita och vända innan smällen.
Skyltningen är rätt snäv här, inte långt innan viadukten som kommer efter en sväng.

Visst ska man vara uppmärksam med skyltar som några påpekar här på forumet, men va tusan ibland är man inte med fullt ut och då vill man ju inte bli uppvisad på internet när man missar, skadan räcker ändå.
Själv så körde jag mot rött ljus förra året i Danmark och det var jävligt nära
en smäll, hustruns skrik och medtrafikanters panikbroms räddade oss.
Det vill inte jag se på nätet...
:msn_hot:
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: För lågt i tak :)

Det kan ju vara så att dom var helt inne och att finna ställplatsen, och det är ju mycket olyckligt att detta hände.
Hade detta hänt mej hade jag blivit ledsen och förbannad på mej själv, hade jag även sett det på klubbsidan hade det verkligen varit en rejäl dos med salt i såren.
Med respekt för den drabbade skulle jag vilja se att inlägget togs bort.

Till Motala kommun så finns det bra larmsystem för höga fordon för att förhindra dessa olyckor.
 
F

F.d. 50034

Guest
Sv: För lågt i tak :)

Helt enig. Her legger noen ut et bilde av en indentifiserbar bil som har vært svært uheldig. Bare det burde gjort at denne tråden ble stengt. Er klar over at noen sladdet registeringsnummeret på bilen lenge etter første innlegg. At tillitsvalgte personer senere henger seg på med svært beklagelige uttalelser gjør det enda verre. Alle kan være uheldige å havne i ulykkelige situasjoner. Da trenger man ikke å bli hengt ut på et forum man selv er medlem i.
 
Senast redigerad av en moderator:

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.586
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: För lågt i tak :)

Om man anser att inlägg är opassande och bör tas bort, så är det bra mycket bättre att rapportera inläggen än att skriva i tråden och hålla dem vid liv med nya inlägg. Efter att många nu svarat i tråden och den inte strider mot reglerna så får den vara kvar.

Rapportera gör man med knappen uppe till höger som finns i alla inlägg. :)

Vi i Webadm behöver er hjälp eftersom det är omöjligt att hinna läsa och kontrollera alla inlägg direkt de läggs in!
 

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Sv: För lågt i tak :)

Bilden finns på Facebook och vem som tog bilden eller vem som la i den på Facebook vet jag inte. Tänkte bara varna andra medlemmar för att göra samma misstag i Motala så detta var i all välmening och ja lider med vederbörande och inte för att skada någon , så förlåt jag ska Aldrig mera varna för några ev. risker. Har sett fler bilder på fadäser med husbilar på forumet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen