• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Duschstrul Carthago e-line

Chaparral91

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
39983
Medlemskap
2024
Hej, har en Carthago E-line från 2017 där duschen strular lite. Denna modellen har ju en takdusch + vanlig handdusch. Men vredet där man ställer takdusch eller handdusch verkar inte funka som det ska. Väljer man handdusch (kl 3 på vredet) så börjar takduschen droppa efter en liten stund. Samma sak när man vrider vredet till takdusch (kl 9 på vredet) så kommer det lite vatten ur handduschen.
Någon mer som råkat ut för detta och som har bytt eller fått det bytt? Det är ju riktigt tight bakom duschvreden.
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.330
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Okej, men det är lite irriterande tycker jag när det droppar kallt ovanför huvudet när man duschar.
Det tycker min fru också, jag själv använder takduschen. Vi ställer vredet i mellanläge och låter handduschen hänga lågt så töms röret till takduschen och då brukar det funka att duscha innan röret till takduschen blir fullt.
 
Toppen