• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dopad router

F

F.d. 14324

Guest
Sv: Dopad router

Det här går fint, ny firmware gick bra att installera och jag är än så länge helt nöjd.
Full signalstyrka och inte en gång hittills har jag tappat internet till laptopen, det var inget min förra router kunde skryta med.
När jag har ca 50 meter kvar till lägenheten får jag kontakt med mobilen till wifi och tidigare var det sämre.
Husbilen står ca 100 meter från lägenheten och i filmerna Bosse länkar till fanns ju tipset om det här som väcker idéer till liv:

asus 1.jpg

Jag kan inte se nån direkt fördel med att kunna koppla upp mig på hemnätet i husbilen på vår parkering,, men givetvis måste jag testa om det går! :)

mvh jocke
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Dopad router

Hej igen, någon av er andra med denna router som testat det här: ASUS AiCloud – Your World on Demand

Jag har funderat på det länge men inte kommit till skott, skulle någon av er ha testat så vill jag gärna veta om det fungerar bra eller inte. :)

Min plan är att koppla in en Ssd på 250Gb i routern och ordna mitt eget lilla moln, jag hoppas på att bilderna hoppar automatiskt från mina telefoner och blir lätt tillgängliga i min dator.

mvh jocke
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Dopad router

Hej igen, någon av er andra med denna router som testat det här: ASUS AiCloud – Your World on Demand

Jag har funderat på det länge men inte kommit till skott, skulle någon av er ha testat så vill jag gärna veta om det fungerar bra eller inte. :)

Min plan är att koppla in en Ssd på 250Gb i routern och ordna mitt eget lilla moln, jag hoppas på att bilderna hoppar automatiskt från mina telefoner och blir lätt tillgängliga i min dator.

mvh jocke

Jag har undvikit AiCloud pga säkerhetsbrister...vet ej om Asus löst problemet.
Råder dig att kontakta Asus Sverige för info innan du tutar på.
Återkoppla om du kommer ihåg
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Dopad router

Spelar ju ingen roll om man höjer uteffekten om inte antennen är mostvarande stor.


Jämför det med en megafon, du kommer att höras jättelångt men du lär inte höra vad folk svarar då öronen fortfarande är lika små.


Jag kör omvänt, nätverkskort med stor antenn och hög uteffekt, inga problem med WLAN 600-800m bort.


Peter :)
 
Toppen