• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Copilot

F

F.d. 50198

Guest
Har nu en Samsung platta som jag lagt in navigationsprogrammet Copilot. Har nu för avsikt att köpa en ny Samsung-platta.
Kan jag överföra det redan inköpta navigationsprogrammet eller måste jag köpa ett nytt program?
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Copilot

Synkar du plattorna så kan du ladda ner appen gratis på flera enheter. I stället för "köp" så står det "installera".

Så brukar det fungera för mig som har flera lurar, plattor och t.o.m. en iPad.

Jape
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: Copilot

Ja, om du lägger upp samma Google konto (gmail konto) i den nya som du har i den gamla.
Då kan du installera alla appar du tidigare haft, inklusive de du redan betalt.

I den nya enheten (när du lagt upp samma konto), gå in på Play Butik, välj mina appar i menyn, välj app och installera.

När du installerat CoPilot får du förstås ladda ner kartor till den nya också.
 
F

F.d. 50198

Guest
Sv: Copilot

Tack så mycket för hjälpen. Jag är närmare ett köp av ny platta nu när jag vet att man kan ladda över viktiga program.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Copilot

Följdfråga:
Om man byter system - om jag skulle byta från androidplattan till ipad. Är det så att min sygiclicens för android skulle medge nedladdning av sygic för ios?
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Copilot

Jag har androidtelefon och ipad. Jag har t.o.m. Frågat några tillverkare. Nån enstaka gång har de erbjudit rabatt på andra inköpet. Men oftast kan de inget göra. Det är apple respektive Google som säljer apperna och de får en del av förtjänsten.
(Copilot erbjöd ingen kompensation)

//Stefan
 
Senast redigerad av en moderator:

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
Sv: Copilot

Hejsan
Du måste tydligen deaktivera Copilot från den ena enheten först.

Android: to move CoPilot Live from one Android device to another, you must first deactivate CoPilot Live from the first device by selecting Menu > MyCoPilot > My Account > Change Device. You can then re-install CoPilot Live on the different phone.
 
Toppen