• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Chromebook

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Chromebook

Verkar som flera mac-användare inte känner till detta med spridning av skadlig kod :p:

Checking your Mac for viruses -- wait, what? | Macworld


Den där artikeln är köpt av Microsoft!

Appleprylar kan inte få virus. Läser man hela artikeln så ser man på bilderna att det även installeras en massa uppdateringar och säkerhetsfixar på datorn. Det stämmer heller inte. Sånt sker bara på Windows och inte på Appleprylar.

Det har jag läst här i forumet. evilgrin39.gif
 

Anna & Claes

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
3546
Medlemskap
2024
Sv: Chromebook

Är nu ägare av en chromebook.
Är fantastisk nöjd :)
Bra pris på Elgiganten, 1999:-
Så fort jag lyfter locket är den igång...
Har allt jag behöver, USB, hdmi etc.
Sedan att Google lagrar all min information kan man ju alltid diskutera ...
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Chromebook

Visst är den ett bättre köp än en trög Windowslaptop!
Så fort den kan köra iTunes tänker jag också skaffa en.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Chromebook

Jag funderade länge på Chromebook och liknande konstruktioner men har efter ihärdigt googlande kommit fram till att jag ska byta hårddisk och minne i min Acer Aspire One 11,6 som jag trivs väldigt bra med. En SSD hårddisk på 250 eller 500 gb + ett minne på 8 gb ger säkert nytt liv åt datorn. Lätt att byta också!

Jappe
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Chromebook

Jappe, kjøp samtidig en usb-boks til den gamle disken!

Det er lett å klone innholdet fra din gamle disk ut på ssd i boksen og deretter bytte rundt. Når allt fungerer så kan du reformatere den gamle og bruke den som backup for bilder og dokumenter.

Setter du inn mer mnne så du sørge for at windows er 64bits, 32 bit utgaven er mer effektiv opp til 2 GB minne grunnet litt mindre kode. Men over 2 GB så klarer den ikke å utnytte minne på en fornuftig måte
 

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Chromebook

Är säker på det Knut? Har bl.a en HP med Windows pro 32 bit som jag lade till 2gb RAM eftersom jag fått för mig den kan nyttja upp till 3,5GB? Tyckte också den blev bättre, speciellt bildbehandling, men kanske en placeboeffekt? Vill ha Windows 10 64bits, enda acceptabla lösningen blev ladda ner W7 64 (som inte går ladda ner på en 32bits) köra en ren installation och sedan via update få W10 64bits! Därtill också verktyg för lägga in filer på en bootbar ISO fil m.m. Men fått ihop mjukvaran, ska lägga på ny hårddisk så finns ju den gamla alltid tillgänglig. Tänkte även uppgradera till 6GB men använder den bara 2GB just nu så kanske det blir överflödigt
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Chromebook

Last ned iso filen for 64 bit windows 10 og oppdater med den! Og når en pc først er aktivert med w10 så kan en foreta en ren installasjon uten problem, aktiveringen lagrer pcens serienummer hos microsoft.

Det 32 bit windows benytter minne over 2 GB til er pagefile, så ja du får en noe raskere pc men det er pagingen som går raskere enn til disk. 64 bit utgaven kjører programmene direkte i den utvidede minne.
 
Toppen