Köpte en ny Niesmann -15 av det här företaget. Efter ett år fick jag alla cromedetaljer skadade av vägsalt förmodligen på bakväggen. Det blev små blåsor överallt. Den reklamationen gjordes i feb -16 så den blev godkänd utan problem av fabriken.
Sedan följde en lång rad mailfrågor om inte dessa detaljer hade kommit. Oftast inget svar.
Mailade att jag kommer förbi slutet på juni -16 o hämtar delarna. När jag kommer dit vill inte verkstadschefen prata utan jag får prata med ägaren av stället. Han beklagar o kommer sedan ut med verkstadschefen. Då visar det sig att en detalj har kommit så jag ber att få den utlämnad. Dröjer länge innan dom återkommer. När dom äntligen dyker upp så får jag veta att den lämnats till en annan kund.
Hösten går och jag får hjälp av en klubbmedlem här att ringa ner och få bekräftat att det verkligen kommer lösa sig eftersom nu är garantin slut. Inga problem. Mailar ett antal gånger inget svar. Skickar då ett mail till fabrikens reklamationsavdelning o frågar om det är möjligt att flytta ärendet till Forsbergs o det är helt i sin ordning för det har nu gått 14månader.
Forsbergs beställer dessa delar o levererar till mig en vecka senare. Tack Forsbergs för det.
I januari -17 är vi ute med bilen och behöver använda bogseröglan fram. Då har man levererat fel ögla som förmodligen är till en plåtis. Mailar ner att jag vill att dom skickar rätt ögla till bilen. Det tar nu "bara" 3 månader när den kommer. Toppen tycker man ju men i paketet ligger en faktura på 380kr! Otroligt att agera på det här sättet på en bil för över miljonen. Småaktigt är bara förnamnet.
Tycker deras eftermarknad liknar ingenting.
Caravan Wendt i Kremmin är inget ställe jag rekommenderar!
Sedan följde en lång rad mailfrågor om inte dessa detaljer hade kommit. Oftast inget svar.
Mailade att jag kommer förbi slutet på juni -16 o hämtar delarna. När jag kommer dit vill inte verkstadschefen prata utan jag får prata med ägaren av stället. Han beklagar o kommer sedan ut med verkstadschefen. Då visar det sig att en detalj har kommit så jag ber att få den utlämnad. Dröjer länge innan dom återkommer. När dom äntligen dyker upp så får jag veta att den lämnats till en annan kund.
Hösten går och jag får hjälp av en klubbmedlem här att ringa ner och få bekräftat att det verkligen kommer lösa sig eftersom nu är garantin slut. Inga problem. Mailar ett antal gånger inget svar. Skickar då ett mail till fabrikens reklamationsavdelning o frågar om det är möjligt att flytta ärendet till Forsbergs o det är helt i sin ordning för det har nu gått 14månader.
Forsbergs beställer dessa delar o levererar till mig en vecka senare. Tack Forsbergs för det.
I januari -17 är vi ute med bilen och behöver använda bogseröglan fram. Då har man levererat fel ögla som förmodligen är till en plåtis. Mailar ner att jag vill att dom skickar rätt ögla till bilen. Det tar nu "bara" 3 månader när den kommer. Toppen tycker man ju men i paketet ligger en faktura på 380kr! Otroligt att agera på det här sättet på en bil för över miljonen. Småaktigt är bara förnamnet.
Tycker deras eftermarknad liknar ingenting.
Caravan Wendt i Kremmin är inget ställe jag rekommenderar!