• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bokföringsprogram i Surfplatta?

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.743
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Bokföringsprogram i Surfplatta?

Jag vet inte riktigt vad ni gör i era företag, men vi gör betydligt mer än "stansar" verifikationer i vårt administrativa system. Beställningar, order, lager m.m. förutom bokföring o.s.v.?! :wink:
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Bokföringsprogram i Surfplatta?

Jag vet inte riktigt vad ni gör i era företag, men vi gör betydligt mer än "stansar" verifikationer i vårt administrativa system. Beställningar, order, lager m.m. förutom bokföring o.s.v.?! :wink:

:) Jo då, samma här plus tidsredovisning.
Varför skulle inte det gå att stansa på en platta? :rolleyes:
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.743
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Bokföringsprogram i Surfplatta?

:) Jo då, samma här plus tidsredovisning.
Varför skulle inte det gå att stansa på en platta? :rolleyes:

allting går ju om man ger sig f.n. på det, men det är ju knappast det bästa redskapet för ändamålet om man har någon omfattning på det man gör. F.ö. är det väl minst 30 år sedan man "stansade" i samband med inmatning i datorer? :D
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Bokföringsprogram i Surfplatta?

Ja, det är väl lite nostalgivarning där. I slutet på 60talet satt jag på nätterna på matematikum i Lund och försökte få en Univac 1108 att räkna ränta med hjälp av cobol och en hålkortsstans. Det hade gått bra mycket fortare att fixa det med papper och penna...........
 

Bamselisa

HBK Medlem
Inlägg
33
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
6213
Medlemskap
2024
Sv: Bokföringsprogram i Surfplatta?

Fortnox.se , man kan börja med de program som man behöver från början, sedan bygga på. Har man internet så kommer man alltid åt det. Uppdateringar mm sker automatiskt mm.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Bokföringsprogram i Surfplatta?

Det är ju inte bara bokföringsprogram som behövs. Antingen *-ix eller Microsoft behövs för bra program.
För min del avvaktar jag tills dom OS finns på platta innan jag byter från bärbar dator. Hittills är det bara nyhetens behag som styr plattförsäljningen:twitcy:
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Bokföringsprogram i Surfplatta?

Hittills är det bara nyhetens behag som styr plattförsäljningen:twitcy:

Så sa man om PC:n och mobilen när de lanserades också.
Jag tror mer på att vi människor söker det som är enkelt, logiskt och mångsidigt.
Färre prylar och sladdar att hålla reda på!
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Bokföringsprogram i Surfplatta?

En platte med et par eksterne tastaturer kan muligens bli en brukbar arbeidsplass ved registrering av bilag fra papir. Et godt numerisk tastatur er et absolutt krav for å kunne registrere raskt - laptop erok med ekstern keypad.

Fra innscannede bilag bør en sikkert ha en egen platta for bilagene - ser flere steder hvor de sitter med pc med mer enn en skjerm for dette arbeidet. Ikke verdens enkleste kundegrunnlag :cool:
 
Toppen