• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

bil flyg adapter...

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.600
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: bil flyg adapter...

Laptop brukar drivas med 18 volt, så det kan finnas risk för skada med 20 volt, men jag har ingen erfarenhet av den du nämner.

Jag har under många år utan problem använt denna typ av omvandlare.

Det kan vara en fördel att spärra omställaren på önskad spänning för att undvika skador på datorn.


3187d1173805165-44473.jpg


Från 12 volt omställbar till 15-24 volt, 120 watt
Art 44-473 pris: 399,- (2010)

Kjell & Co säljer avbildade omvandlare som jag använder att driva både GPS och laptop under färd. Batteriet i laptopen blir samtidigt laddat.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: bil flyg adapter...

I en parallell tråd skrev jag detta i går: http://www.husbilsklubben.se/forums/t91086-2/#post807930
Den hade med rätt adapter till min nyare Lenovo (fyrkantig) men jag har inte testat den skarpt ännu.
Samma pris som den Gunnar tipsar om och under ett par år så har jag använt denna typ av laddare i husbilen och varit helnöjd, jag räknar kallt med att min nya kommer att fungera lika bra. :)

mvh jocke
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: bil flyg adapter...

Sjöberg. Tack. Kollar snart med SIBA ang denna laddare. Knepigt att finna med rätt kontakt.

ha d
 
Toppen