• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Avställa husbil i vinter eller åka iväg, slippa vinterdäck

PösslRyder

HBK Medlem
Inlägg
141
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
36050
Medlemskap
2024
Blir en helgresa till under oktobermånaden, sen kommer jag övervintra husbilen i garaget på hemmaplanen. Finns ett antal grejer att fixa, inte minst det där med kylskåpet. Och bra att ha husbilen på marken, i fall att det finns en trevlig helg på vintern. Helårsdäck är monterade....
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.294
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Avställd mellan turerna.
Alptopp däck är alltid på, 92 kg gasol i tanken, med dessa förutsättningar är det endast arbetsliv och lust att åka som bestämmer hur husbilsvintern tillbringas. Troligen en och annan tur innan saltet kommer.
Kyla är ett ickeproblem, utan njutbart i husbilen.
Mysigt att laga tex en Grekisk lammfärspaj i ugnen och avnjuta med lämplig dryck.
(det spelar mycket lite roll var man står när det ändå är mörkt nästa hela dygnet)
 

Hasse o Annika

HBK Medlem
Inlägg
228
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
29150
Medlemskap
2024
Gröbvelsjön, det känns kallt, ligger väl i fjällen i sverige
Ja det gör det i norra Dalarna vi har varit där tidigare, frugan pratar även om kiruna. Där har vi bara varit på sommaren. Kallast har det varit i Tandådalen med -23. Nu är vi i Spanien varmt å skönt.
Det vi gillar sämt regn å dis snö som smälter
 

Bilagor

  • 20230929_112538.jpg
    20230929_112538.jpg
    1,2 MB · Visningar: 28
  • 20230929_111320.jpg
    20230929_111320.jpg
    3 MB · Visningar: 28
Toppen