• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Att vara nybliven husbilsägare 2008.

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Att vara nybliven husbilsägare 2008.

Stigge 44
Fuskande verkstäder blir man förvisso trött på. Vår senaste husbil inköpt av Nibo Caravan i Bollnäs och där har vi fått engagerad och klanderfri hjälp med de små garantibekymmer som uppträtt (även med något som vi upptäckte först efter utgången garantitid). Särskilt på snickeriet så verkar man trivas med sitt arbete; mycket positiv stämning och bemötande. Rekommenderas!
aake
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Att vara nybliven husbilsägare 2008.

Hej Hbkare, det finns ett utryck, mycket gnäll o liten verkstad! verkar som man skulle ändra till, mycket gnäll ju större verkstad kanske. Mvh. Olle.
 
F

F.d. 52918

Guest
Sv: Att vara nybliven husbilsägare 2008.

Vi har också köpt husbilar hos Bengt i Örkelljunga,och blivit bra och vänligt bemötta,det som strulat med den första var att det tog 6 månader för att få fram en specialdel till husbilen,kanske berodde det på att det var en lite äldre bil 1996 och Fiat.Sedan kan vi nästan förstå,att idag saknas det specialutbildade reparatörer,och det lär vara svårt att få fram vissa delar till husbilar,det beror oftast på generalagenten.
 
F

F.d. 25057

Guest
Sv: Att vara nybliven husbilsägare 2008.

Hej, på väg till Kroatien i sommras fick vi problem med boelen vi stannade hos BiÖ, fick omgående hjälp av en mek, han jobbade ca 45min. Pris 0 kr.(bilen är köpt i E-tuna)
Jag är mkt. m servicen hos Bengt i Örkeljunga.
Guy
 

Kurt & Ingbrith

FD HBK Medlem
Inlägg
116
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
1369
Medlemskap
2023
Sv: Att vara nybliven husbilsägare 2008.

Vi har en CI Riviera -05 som vi är mycket nöjda med. Inköpt 1/8 -07 beg hos Hymercenter i Örebro.
Läste här på forumet att pannan som satt i vår bil var behäftad med något fel.
Jag kontaktade BiÖ i våras-09 och frågade om dom visste vilka pannor som var åtgärdade på garentin.
Garantitiden var ju utgången på vår bil.
Träffade en mycket trevlig kille som tyckte att vi kan titta in så får vi kolla på pannan vid tillfälle. När vi kom dit så konstaterade verkstadskillen att fläkt och plasthölje runt pannan skulle varit bytt för länge sedan.
Han bytta ut delarna mot nytt och utan kostnad för oss.

Heder åt Bengt i Örkelljunga!

Reviera
 

Perrovski

FD HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022
Sv: Att vara nybliven husbilsägare 2008.

stigge44;

Ja, det återstår att se vad som händer när köpet är klart och om det blir några garantifel. Ber att få återkomma om tillfället uppstår.

Hej Gunnar.
Snart fyller Eran Carthago ett år .Funderar eventuellt att köpa en Carthago,men vill först fråga Dig och andra om Ni är nöjda med bilen,blev det några fel både på bostads som bildelen eller ?...
Den har en Fiat Dukato andra bilar en annan Fiat "en mindre" (kan ingenting om Fiat,vad är det för skillnad ).Är den backdriven?. (Eran Carthago).
Kan Du rekommendera den bilen ?..och Bengt?.

Mvh

Perrovski
 
F

F.d. 55275

Guest
Sv: Att vara nybliven husbilsägare 2008.

Har köpt husbil av Bengt i Örkelljunga, den nuvarande vi har. Kan bara instämma att jag känner igen det Stigge 44 beskriver i sitt fina brev, skulle kunna skriva ett med samma innehåll ungefär.Har själv jobbat med försäljning i över 30 år, därav över 10 som säljchef, har knappast aldrig sett en sån attityd från säljhåll. Verkstaden ligger på en så låg nivå så man blir förskräckt, märk väl de är auktoriserade.
Allt detta påpekade jag för ledningen som de tog med en axelryckning, så för min del blir det inga affärer mer där !!
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.590
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Att vara nybliven husbilsägare 2008.

Perrovski;

Vi är mycket nöjda med vår Carthago som snart rullat 1800 mil. Vi var direkt efter köpet 6 veckor i Spanien och i höstas 6 veckor i Grekland. Vi valde den nya Fiat 3 liters motorn med automatväxel och boogie som är helt suverän att köra. Komfort och värme är betydligt behagligare än i vår gamla Frankia.

Det var endast några småsaker som jag anmärkte på efter Spanienresan och detta åtgärdades direkt och perfekt. Ytterligare ett par enkla justeringar kommer att göras innan vi nästa år i början av mars kommer att köra till Spanien igen.
 

stigge44

HBK Medlem
Inlägg
91
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1591
Medlemskap
2024
Sv: Att vara nybliven husbilsägare 2008.

Hej HBK 1369!

Det är bara att gratulera dej som fått åtgärdat pannan.
Men det känns inte som vi varit på samma firma i samma ärende!!!!

Förmodligen är det klädsel och utseende som skiljer oss åt!!!!
Grattis
Stigge
 
Senast ändrad:
Toppen