• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

Vi har en sagolik tur i Tyringe. Hantverkarna måste köra genom byn när de ska ut på nätterna. De vill nog inte oroa oss så vi slipper dem fram till hösten när de ska hem. Men då får vi vara på vår vakt.

Tyringebygden tillhör Tyringeborna. :)
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

Man får ju uppfattningen att Sverige är tillflykt för väldigt många som inte har rent mjöl i påsen eller inget vill göra annat än utnyttja systemet. Flata myndigheter samt lagar & straff som för många uppfattas som rena semestern uppmanar ju fler att komma hit. Gissningsvis så kommer något av våra partier att upptäcka folks missnöje & jaga röster genom att agera därefter. Det är inte utan att man blir lite ledsen när man ser hur vårat fina land har förvandlats.:(

Bennie
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

Jag har en känsla av att det är den "hederlige" svenskens fel som gärna anlitar hantverkare som jobbar svart. Det gäller inte enbart asfaltsarbeten.

Vi köper t.o.m. guldringar i form av kapat kopparrör i tron att vi gjort ett kap trots alla varningar i media.
 
F

F.d. 25267

Guest
Sv: Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

Jag har en känsla av att det är den "hederlige" svenskens fel som gärna anlitar hantverkare som jobbar svart. Det gäller inte enbart asfaltsarbeten.

Vi köper t.o.m. guldringar i form av kapat kopparrör i tron att vi gjort ett kap trots alla varningar i media.


Nonsens !!
Svartarbete har funnits lika länge som vi betalat skatt. Detta fenomen beror på våra vidöppna gränser och vårt rykte som världens samvete och frälsare
:swoon:
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Asfaltsläggare 2015 - Polisen varnar/informerar

Svartarbete har faktiskt funnits sen urminnes tider - långt innan man kom på det här med skatt.
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen