• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Asfaltarbetare igen

Tomas Landegren

FD HBK Medlem
Inlägg
289
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
8243
Medlemskap
2023
Sv: Asfaltarbetare igen

Big Spender. Jag tycker att du generaliseraroch drar alla över en kam! Du nämner folkslag och invånare från vissa länder utan urskillning. I vårt land finns också en massa rötägg som ägnar sig åt liknande verksamhet.
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Asfaltarbetare igen

Kanske inte alla delar. Men svenska skatteverket har några synpunkter mot några svenskar i andra länder.

Jag gillar inte asfaltsarbetarna jag heller, men även vi är inte felfria utomlands. Vi ställer oss också på platser ibland som retar medborgarna utomlands.
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Asfaltarbetare igen

När man skall skriva om sådana här saker som den här tråden handlar om, så känner sådan vanmakt att det är svårt att beskriva.

I stort sett allt som har med normalt hyfs att göra ställs på vågen. Ditt eget anseende, politisk korrekhet, de egna fördomarna, respekt för de godas sansade omdöme, och även tilltron för auktoriteter. Även om jag är kritisk för mångt och mycket som sker i samhället, så tror jag ändå innerst inne att våra makthavare vet vad de sysslar med och att de vill göra det bästa. I sådana här debatter handlar det mycket om att man vill tona ned det negativa för att inte ge utrymme för "gatans parlament".

Det förstår jag väl. Men i vissa fall blir det för mycket "tona ned". Auktoriteter framstår som om de inte längre levde i samma samhälle som vi andra. Då blir "Tona ned" kontraproduktivt. Vi får fram extremistpartier vars framfart ingen kan förutsäga eller hur det hela skall sluta. Jag anser att vi inom hela EU är mycket nära den punkten. Se bara på vad som hände i GB. En örfil mot EU. Och det lär inte dröja länge innan det kommer en klockren rak höger. Men varifrån kan ingen säga? Kanske från Frankrike? I Bryssel kliar man sig nu i huvudet, men strax går allt till det normala - det är brukligt att det blir så. Och trycket ökar och ökar tills kapsylen flyger av, okontrollerad..

Rent konkret får vi idag uppleva börsfall som reaktion för gångna flathet mot att bevara ordning. Det påverkar våra pensioner x antal kronor, så allt har ett pris, ibland måste man skärpa sig när stunden är inne, annars, om man skjuter problemen framför sig, tillkommer ränta.....

PS. Det finns också en liten detalj att ta hänsyn till. Om en fördom stämmer på kanske i 5% av populationen så är det en sak, men när en egenhet stämmer på 80% i en folkgrupp så skall man inte längre tala om fördomar, utan om folkkaraktär...
 
Toppen