• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Armor all Shield "vax" "testad"

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Armor all Shield "vax" "testad"

Uppdatering ca ett år senare:

Klättrade upp och tvättade taket i förrgår, ingenting satt fast, tog kanske 10 minuter med tvättsvamp :)
Hela husbilen ska få sig en ny omgång i helgen inför Kroatienresan.

Peter :)
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Armor all Shield "vax" "testad"

Tvättar taket högst två ggr om året och har aldrig legat o gnott med polermedel där.
Allt släpper hur fint som helst och taket är blankt o fint. Har haft bilen nu i 6år.
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Armor all Shield "vax" "testad"


Hur tar du bort kåda/harts ?

Om du läste första posten så läste du kanske att "gno med polermedel" var precis det man inte behövde ......

Poängen med Armor All Shield var att det är inte jobbigare att lägga på än vad det är att tvätta med svamp.

Om du påstår att en obehandlad bil är lättvättad så borde du testa att tvätta en behandlad bil, oavsett om den är lackförseglad eller "hemmavaxad".

Peter :)
 
Senast ändrad:

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.047
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Sv: Armor all Shield "vax" "testad"

Peter & Helena !

Idag har vi besökt Mekonomens nya fina anläggning i Strängnäs och köpt en Armor All Shield inkl svamp och microfiberduk.
Priset idag är 269:-

Om man bortser från priset (för en gångs skull) - vad tror du om att använda detta vax även på husbilens sidor och bakstam eller är det bara tänkt för tak och front på t.ex. en husbil ???

Tack för tipset förresten - idag är det för varmt ute för att jobba med vaxning av husbilen, men så snart tempen blir mer "normal" så sätter vi igång och jobbar med detta !
 

Clapton

HBK Medlem
Inlägg
199
Kommun
Västerås
HBK-Nr
10179
Medlemskap
2024
Sv: Armor all Shield "vax" "testad"

Började idag att lägga på denna produkt efter ditt tips! Skall bli intressant att prova. Går mycket lätt att applicera! Lite fundersam bara att ytan inte känns lika glatt som vid vanlig vaxning, men vi få se hur det blir efter ett tag och hur lätt det ev blir att få bort insekter och annan smuts efter några resor.
Med vänlig hälsning,
Claes
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Armor all Shield "vax" "testad"

Resultat "godkänd med beröm" efter hårdtest blev det efter att på måndag eftermiddag blivit duschad med sot/aska/barr från skogsbranden i Sala, stod vid sommarstugan så jag hann inte undan. Dessutom var det säkert en hel del annan smuts på taket efter tre veckors semester i Kroatien med en hel del regn.
Taket fullt i svarta fläckar, kolsvart där det samlats vatten, svarta ränder efter sidorna. Jag var beredd på många timmars jobb då lite spott på fingret bara kletade ut de feta sotränderna. Biltemas vaxschampo och hett vatten fungerade klockrent, lite noggrannare tvättande där ränderna var men annars gick det bort utan ansträngning.

Mycket nöjd !

Peter :)
 
Senast ändrad:

Stengränd

HBK Medlem
Inlägg
2.337
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
11570
Medlemskap
2024
Sv: Armor all Shield "vax" "testad"

Jag kör hela husbilen inklusive kjolar, dekaler & backspeglar, det är tänkt för hela bilen/husbilen. Fönstren törs jag inte ha någonting på.

Tar ca 1½ öl att bli klar ;)

Peter :)

Kan bara hålla med, efter nära 400 mil i Norrland och ner genom Norge "rinner nästan mygg o smuts av" vid tvättning.
 
Toppen