• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Alla dessa hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.

forsis

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Västerås
HBK-Nr
990
Medlemskap
2024
Sv: Alla dessa hundar

Det finns obebodda öar,där finns varken människor eller hundar,byt husbilen mot en båt!!
 

marunga

FD HBK Medlem
Inlägg
918
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: Alla dessa hundar

Fast jag är hundägare kan jag hysa viss förståelse för trådskaparen. Man kan se ungefär samma sympton hos krigsveteraner i Amerika. Folk som av en eller annan anledning inte kan sortera de stimuli vi omges med i samhället. Husbilstillvaron kan vara för belastande och då kanske det vore bättre med typ tandemturer under en övergånsperiod.

Ett finmaskigt socialt nätverk är en god hjälp..

/M
 
H

hianders

Guest
Sv: Alla dessa hundar

Åkt husbil några år och är så trött på alla dessa hundar!
Hur står ni ut med våta håriga monster i era bilar som sliter ut golv och inredning.

Har ni funderat på att vi andra blir störda av skall, skit som skall plockas upp i svarta plastpåsar mm, usch vad äckligt!

Föreslår att det borde finnas speciella ställplatser för er med hundar, så vi andra slipper era älsklingar.

Hade inte heller tänkt skriva i denna tråd men jag blir så ledsen av detta onyanserade påhopp!!

Det är väl bra att man plockar upp skiten i svarta plastpåsar efter våra håriga monsterälsklingar eller??!!

Sunt förnuft och respekt finns hos de flesta hundägare vet jag! Säg till dem annars!

Stanna hemma om ni inte vill se och träffa oss hundmedlemmar i HBK!

matte hianders/Inger
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Alla dessa hundar

Hade inte heller tänkt skriva i denna tråd men jag blir så ledsen av detta onyanserade påhopp!!

Det är väl bra att man plockar upp skiten i svarta plastpåsar efter våra håriga monsterälsklingar eller??!!

Sunt förnuft och respekt finns hos de flesta hundägare vet jag! Säg till dem annars!

Stanna hemma om ni inte vill se och träffa oss hundmedlemmar i HBK!

matte hianders/Inger
Du tycker att vi bör stanna hemma när vi påpekar att hundägare skall sköta sina husdjur. Vi skall tydligen enligt dig tåla oljud, atacker och osnygghet för att du skall ha friheten att leva som du tycket du vill. En mycket dålig syn på hur man umgås. Jag tål hundar och hundägare som sköter sina djur och inte stör andra. Hundar som inte sköts av sina ägare bör tas ifrån ägarna och omplaceras eller avlivas. Ett körkort för hund vore bra som vid missbruk kan dras in. Utan hundkort ingen hund. Hundfria delar av campingar och ställplatser vore också bra.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Alla dessa hundar

Det skulle vara kul om någon kunde ordna en hundfri träff.
(Den skulle nog bli välbesökt.) Ta inte till för stort det blir nog inte många anmälda på den träffen även om besökarna får betalt.
HaDe Hasse:spinny:
 
Senast ändrad:
H

hianders

Guest
Sv: Alla dessa hundar

Du tycker att vi bör stanna hemma när vi påpekar att hundägare skall sköta sina husdjur. Vi skall tydligen enligt dig tåla oljud, atacker och osnygghet för att du skall ha friheten att leva som du tycket du vill. En mycket dålig syn på hur man umgås. Jag tål hundar och hundägare som sköter sina djur och inte stör andra. Hundar som inte sköts av sina ägare bör tas ifrån ägarna och omplaceras eller avlivas. Ett körkort för hund vore bra som vid missbruk kan dras in. Utan hundkort ingen hund. Hundfria delar av campingar och ställplatser vore också bra.

Mitt inlägg var till trådskaparen! Annars har du inte många rätt i ditt inlägg/svar till mig.

Har du/ni hund själv eller vill du bara vara tvärsemot!??

Självklart ska man sköta om och uppfostra sina husdjur.

Tack för mig nu, tillför inget mer i denna debatt!

Inger
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.875
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Alla dessa hundar

Du tycker att vi bör stanna hemma när vi påpekar att hundägare skall sköta sina husdjur. Vi skall tydligen enligt dig tåla oljud, atacker och osnygghet för att du skall ha friheten att leva som du tycket du vill. En mycket dålig syn på hur man umgås. Jag tål hundar och hundägare som sköter sina djur och inte stör andra. Hundar som inte sköts av sina ägare bör tas ifrån ägarna och omplaceras eller avlivas. Ett körkort för hund vore bra som vid missbruk kan dras in. Utan hundkort ingen hund. Hundfria delar av campingar och ställplatser vore också bra.

Håller med, Jag har själv haft hund, och det finns inga dåliga/hopplösa hundar, bara dåliga/hopplösa ledare/hundägare.

Jag gillar skarpt tv-progr. "mannen som talar med hundar" där finns mycket att lära, 9 av 10 hundägare som söker hjälp av en "hundpsykolog" tror att det är något "fel" på deras hund, och förstår inte att det är deras eget beteende som är felaktigt.

Hundkurser i en brukshundsklubb med typ ett "körkort" för hund skulle gagna ALLA.
Att försöka prata hundarna tillrätta funkar alltså inte, det hänger fullständigt på ägaren/ledarens beteende.
 

framsidan

FD HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023
Sv: Alla dessa hundar

varför blir hundägarna så ilskna när någon pratar om hundägare som inte sköter sina djur. Hur skall man då kunna säga till nån?

Jag gillar hundar, var tidigare själv hundägare men jag gillar inte heller lösspringande hundar på camping/ställplatsen. Inte heller skall hunden skäller hela dagen.

Att sen säger, stanna du hemma är ju också väldigt trevligt. Skall bara hundägarna få åka ut med husbilen, skall hundägarna bestämma vad vi som inte ha hund längre får göra eller inte.

Alla har väl samma rättigheter, i alla fall i min värld. Skall man inte ta hänsyn till en allergiker?
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Alla dessa hundar

varför blir hundägarna så ilskna när någon pratar om hundägare som inte sköter sina djur. Hur skall man då kunna säga till nån?

Jag gillar hundar, var tidigare själv hundägare men jag gillar inte heller lösspringande hundar på camping/ställplatsen. Inte heller skall hunden skäller hela dagen.

Att sen säger, stanna du hemma är ju också väldigt trevligt. Skall bara hundägarna få åka ut med husbilen, skall hundägarna bestämma vad vi som inte ha hund längre får göra eller inte.

Alla har väl samma rättigheter, i alla fall i min värld. Skall man inte ta hänsyn till en allergiker?

Alla har samma rättigheter förutom hundägare verkar det som i den här tråden.
Deoderanter borde förbjudas men hundallergiker verkar inte ha besvär av dessa dofter
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Alla dessa hundar

Det enda intressanta i denna tråd är att trådskaparen inte med ett enda inlägg vidareutvecklar sina påståenden eller bemöter kritiken.

För övrigt använder vi rosa bajspåsar så vi slipper känna oss träffade eller fortsätta debatten i sak.
 

framsidan

FD HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023
Sv: Alla dessa hundar

Alla har samma rättigheter förutom hundägare verkar det som i den här tråden.
Deoderanter borde förbjudas men hundallergiker verkar inte ha besvär av dessa dofter

Varför alltid så otrevligt. Om jag vet att nån är allergisk mot Deo och ja använder det. då behöver jag inte gå till den och vederbörande till mig.

Likaså om nån är allergisk mot Pälsdjur så skall den inte ha hunden runt benen.

Det finns ju också många som är rädda för hundar
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Alla dessa hundar

Om man inte har kontroll över sin hund så ska den vara kopplad. Gillar inte lösspringande hundar som inte lyder, ett ofog.

Ibland så behöver hunden lägga en hög på olämpligt ställe och det kan den inte rå för. Så enkelt att plocka upp. Många kommuner har Tiks som är gratis bajspåsar som finansieras genom reklam.

Vår lilla Zacko, svart dvärgpudel, är väl inte så där väldigt väluppfostrad. Han blir alltid så glad när någon vill prata med honom och då hoppar och studsar han. Släpper inte fram honom såvida inte personen absolut vill hälsa på honom.

Andra hundar vill han gärna hälsa på men bara om dom inte morrar eller skäller, det gillar han inte. Annars så gillar han alla andra hundar, stora som små.

När vi vid något enstaka tillfälle lämnar honom ensam i husbilen så kan han sjunga en aria eller två så länge han ser oss. Om någon sedan går fram till husbilen för att ömka honom så gråter han en gång till. Gå aldrig fram för att "prata" med en hund som är ensam i en bil.

Vi tar faktiskt med honom när vi ska äta på restaurang (sommartid i Sverige) men vi kollar först så att det är ok på deras uteservering. Han lägger sig under bordet med en gång, efter att ha fått en skål med vatten, (han älskar bjudvatten). Där ligger han kvar tills vi har ätit klart och ska gå.

Ute i Europa så är det mycket enklare att leva med hund. Den är i stort sett välkommen överallt. Att ta med hunden in på en restaurang är inget problem. Vovven kan till och med få en tallrik med mat serverad till sig under bordet med samma mat som husse och matte har beställt.

Har även sett att hundar har varit med inne i matvaruaffärer till och med utan ägare. Vovven har gått till charken och fått sig en smakbit och sedan gått ut genom kassan. Bara sett detta en gång i Nordtyskland.

Vi har alla olika uppfattningar om hur vi ska ta hand om våra hundar men A och O måste vara att våra älsklingar inte ska störa andra människor.

När vi var i Silves i vintras så var det en holländare som jämt hade sina två hundar okopplade. Tyvärr hade han ingen kontroll över dom. Jag hade en liten sprayflaska med vatten i fickan och sprayade på den hund som kom fram. Det var rätt så stora hundar. Vilken utskällning jag fick. Det var ju inte jag som hade gjort fel. Nej lösspringande hundar utan ägarkontroll är inte bra.
 
Senast ändrad:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Alla dessa hundar

Varför alltid så otrevligt. Om jag vet att nån är allergisk mot Deo och ja använder det. då behöver jag inte gå till den och vederbörande till mig.

Likaså om nån är allergisk mot Pälsdjur så skall den inte ha hunden runt benen.

Det finns ju också många som är rädda för hundar
Är du otrevlig så är det upp till dej.Men går jag in i exempelvis en hiss och någon har duschat sej i parfym hur kul är det. Det finns tvål och vatten. Duger inte det varför förpesta omgivningen med en massa stinkande preparat?Så mitt tips till dej duscha oftare så slipper du använda parfym och du kanske luktar bättre än med en massa parfym på dej.Tänk på oss parfym-allergiker
HaDe hasse
 
Senast ändrad:

framsidan

FD HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023
Sv: Alla dessa hundar

Är du otrevlig så är det upp till dej.Men går jag in i exempelvis en hiss och någon har duschat sej i parfym hur kul är det. Det finns tvål och vatten. Duger inte det varför förpesta omgivningen med en massa stinkande preparat?Så mitt tips till dej duscha oftare så slipper du använda parfym och du kanske luktar bättre än med en massa parfym på dej.Tänk på oss parfym-allergiker
HaDe hasse

Hasse om någon är otrevligt så är det du, som alltid.

Jag duschar så ofta jag vill och inte när en otrevlig typ säger det.

För övrigt är jag allergisk mot dofter men även mot griniga gubbar....
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Alla dessa hundar

Mortens café i Ystad välkomnar alla snälla hundar, som också blir bjudna på leverpastejmacka. Alla snälla barn får glass.
Allergiker som inte gilla detta får besöka de andra caféerna i stan:wub:

Detta låter så trevligt och vi vill gärna besöka detta café när vi kommer till Ystad nästa gång vilket troligtvis blir nästa sommar.
Eva
 

Jannez

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Tvååker
HBK-Nr
4858
Medlemskap
2024
Sv: Alla dessa hundar

Hasse om någon är otrevligt så är det du, som alltid.

Jag duschar så ofta jag vill och inte när en otrevlig typ säger det.

För övrigt är jag allergisk mot dofter men även mot griniga gubbar....

Herregud! Du gnäller ju på allt och alla. Hur orkar du?
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Alla dessa hundar

Hasse om någon är otrevligt så är det du, som alltid.

Jag duschar så ofta jag vill och inte när en otrevlig typ säger det.

För övrigt är jag allergisk mot dofter men även mot griniga gubbar....

Kan du förklara dej eller ? Jag tror du tillhör dom griniga gubbarna om man läser dina inlägg. Alla gubbar över 70 är gnälliga säger min sambo och det stämmer tydligen på dej. Jag har många år dit.

HaDe
Hasse
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen