• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

0% ränta

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: 0% ränta

Det er en villa i Dals Långed, med omlag 800 kvm grund, huset bygget 1960 delvis pusset opp rundt 2000. Kjøpt for 650 tusen i 2008, pusset helt opp med nytt kjøk og nå på markedet for 695 tusen. Du kan godt si fel ställe - prisene var på topp i 2008 lokalt. Håper på snarlig salg slik at vi kan bruke pengene på utvidelser av huset på farmen i Australia. Husbil her nede får vente til vi har fått solgt husbilen i Sverige.

Ja Knut tyvärr råkade du nog köpa ditt hus på en plats som då upplevde en lokal högkonjunktur på husmarknaden driven av dina landsmän. Tyvärr tror jag det har upphört och då det i princip inte finns några jobb i den delen av sverige så rasar därmed priset på bostäder lokal. Detta faktum ser man tyvärr i vissa avfolkningsbyggder där man i princip inte har någon marknad på villor. I tillväxtdelarna har vi däremot överhettning och priser som pga billiga lån vida överstiger bruksvärdet. Marknaden kommer till slut att justera detta och då drabbas många mycket hårt. Fy katten för den dagen:(
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: 0% ränta

När vi ändå pratar om pengar kan jag passa på att nämna att Euron vars kurs just nu sticker i väg uppåt med en faslig fart :mad: kommer att nå sin topp på måndag för att sedan gå ner igen.

Ett litet insidertips..:)
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: 0% ränta

Vi ska åka till Gran Canaria den 29/11 och ska växla till mig lite €.
Jag litar på dig och väntar till måndag.
:music-icon::)
 
F

F.d. 53267

Guest
Sv: 0% ränta

Den som tycker att Kronan är svag mot Euron har nog glömt att
2009 kostade en Euro 11:20 SEK. Det var tider det....
 
F

F.d. 55665

Guest
Sv: 0% ränta

Visst är det märkligt. Vi kan sälja vårt hus i Västra Göteborg för stora pengar, men det räcker ändå inte till en hyfsad central bostadsrätt (som dessutom kommer med månadsavgift). Däremot kan vi flytta en timma utanför stan och köpa en mindre gård med fint boningshus, bra ekonomibyggnader (läs vinterförvaring av husbil...) och lite mark för pengar som ger oss mycket växel tillbaka att tuta omkring många år i Hymern. Jord och skog är inget värt när man inte bekvämt kan pendla till storstaden. Inte utan att man funderar på att bli pensionärsbonde. Jag vet att det innebär underhåll, men samtidigt kanske man kan slippa gå med elklipparen och istället sitta på gräsklipparen
:)
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: 0% ränta

Vi ska åka till Gran Canaria den 29/11 och ska växla till mig lite €.
Jag litar på dig och väntar till måndag.
:music-icon::)

Mmm.. skulle nog vänta tills efter måndag.. eller före :D

För att inte lura nån så består mitt insidertips enbart av egna spekulationer, antaganden och vanlig pessimism. Lagen om alltings jävlighet har nog också varit med och påverkat en del.
Jag har bokat resa till måndag för att ta hem en bil från Tyskland och så fort jag bokade resan så stack Euron iväg :mad:
Räknar iskallt med fortsatt uppgång ända tills direkt efter att pengarna förts över...
 
F

F.d. 51386

Guest
Sv: 0% ränta

Blir knappast roligare när man vet att Sveriges bankers vinst antas passera 100 miljarder kr för 2014......Det här känns inte bra då både banker och försäkringsbolag ska vara en viktig samhällstjänst, inte en vinstmaskin på kunders bekostnad. Vinst, självklart men med måtta!
 
Toppen