• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Öresundsbron

S

Sören-6830

Guest
Sv: Öresundsbron

Läs på Öresundsbrons hemsida.........

Mvh

Stig

Behövs inte, har haft bizz sedan bron öppnades och även jobbat i Danmark med pendling över bron......
Faktum är att bizzen inte fungerade och att jag i stället blev ombedd att köra i manuell fil, kan väl inte vara så svårt att förstå?
 

Lasse N

FD HBK Medlem
Inlägg
1.005
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022
Sv: Öresundsbron

Jag har haft brobizz i ca 5 år. Kört över broarna minst 2 ggr per år. Alltid åkt på grön bana till vänster på Öresundsbron och i manuell bana på Storabältbron. Jag har alltid blivit rätt debiterad. Min bil är 6,65 m lång och 3,2 m hög. Den väger 3500 kg.
Lasse
 
F

F.d. 25200

Guest
Sv: Öresundsbron

Behövs inte, har haft bizz sedan bron öppnades och även jobbat i Danmark med pendling över bron......
Faktum är att bizzen inte fungerade och att jag i stället blev ombedd att köra i manuell fil, kan väl inte vara så svårt att förstå?

Att det kan bli fel på bizzen ser jag inte som något konstigt men på hemsidan står det hur det ska fungera. Och det har funkat för mig.
Med vänlig hälsning,
Stig
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
948
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: Öresundsbron

Det har funkat för mig med i flera år, bil 5 ton och 8 meter. Kör i grön personbilsbana på Öresundsbron med Öresundbizz.

/Kenneth
 
F

F.d. 24550

Guest
Sv: Öresundsbron

Behövs inte, har haft bizz sedan bron öppnades och även jobbat i Danmark med pendling över bron......
Faktum är att bizzen inte fungerade och att jag i stället blev ombedd att köra i manuell fil, kan väl inte vara så svårt att förstå?

Det kan inte vara så att batteriet har tagit slut i din bizz? Råkade ut för samma sak som du och fick bizzen utbytt eftersom batteriet tagit slut och nu funkar det igen. Har också haft den sedan bron öppnade.

//Evanders
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Öresundsbron

Nej, batteriet är ok, bizzen fungerar u a i personbilen.
Enligt personalen kan det bero på var man håller den när man kör igenom, jag har ingen fast montering av den i husbilen.
Men det är ju absolut inget problem att åka i manuell lucka, kanske tappar man några sekunder men det kan jag stå ut med.
 
F

F.d. 30553

Guest
Sv: Öresundsbron

Märkligt, jag har inte tidigare haft någon bro bicc, men nog sjutton har dom dragit 350 kr på mitt kort, har meilat Öresund och på pekat att vi är medlem i husbilsklubben, så vi får väl se vad som händer!
 

nalleess

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Västerås
HBK-Nr
16904
Medlemskap
2024
Sv: Öresundsbron

Från Öresundsbrons hemsida:

Husbilar och husvagnar
med bizz

... kör i de gröna banorna till vänster. Kör genom betalstationen i högst 30 km/t så öppnas bommen automatiskt.

:mh4:
 
Toppen