F
F.d. 25148
Guest
Sv: Äldre husbil före 1990
Hej jag har en LT-45 -79 allkov som är hemmabyggd som jag trivs bra med.
Lasse
Hej jag har en LT-45 -79 allkov som är hemmabyggd som jag trivs bra med.
Lasse
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Vi har en Lt 31 -77 som funkar bra,bodelen är påbyggd -94-95,har ägt den sedan-01.Hälsar Ulf o LizHej jag har en LT-45 -79 allkov som är hemmabyggd som jag trivs bra med.
Lasse
det var väldigt inresant att det fanns så många äldre själv har vi en fiat concorde 620st och är väldigt nöjd med den får duga ett par år tillHej alla jag undra hur många som är med i husbilsklubben som har en husbil före 1990 av oss 4000 medlemar ingen ska ta åt sig av det det är bara en undran
hej vi skanar servostyrning vi med skulle i bland vara könt med det (träning ska ju vara bra säger dom)Hej!
Efter att ha haft ett antal ombyggda Mercedesbussar tidigare så köpte vi en Frankia -88 (Fiat diesel) för tre år sen o den har ju faktiskt allt vi behöver. Det enda vi saknar är servostyrning -det blir ju rätt mycket tungt vevande när man t.ex ska in o ut från parkeringar etc. Är det någon som vet vilket år servon blev standard?
Annars ser vi ingen anledning att byta - dessa bilar med "modern" inredning står sig dessutom väl i pris så vill man byta får man ungefär lika mycket som man gav! Det är ju inte så vanligt i bilbranschen..
mvh Lasse
Toppen jag gick med på en gång!Merca 613 från -82 (som just nu får en ny inredning)
Hej å hopp alla ni som kör gammla MB
Anslut er gärna till detta MB-forum också , här hjälps man åt när det behövs
ideèr och reservdelar, tips o trix till alla gammla MB-bussar
mb508 :: Index