• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ÄGARE AV PÖSSL

Stefank

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1220
Medlemskap
2025
Sv: ÄGARE AV PÖSSL

Hej, hittar här tråden "Ägare av Pössl".
Jag har en Pössl Roadstar 600 W med dusch i mittgången. Det är väldigt dåligt tryck i vattnet i duschen men det är bra tryck i köket. Har hittat lite trådar på www.poesslforum.de om detta problem men inte hittat någon som löst problemet, bara förslag på att byta pump, sätta dit en förstärkarpump eller byta duschhandtag.
Någon som har löst problemet med bra konkret resultat?
MVH
Stefank
 
Senast ändrad:

plastpelle

HBK Medlem
Inlägg
3.711
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
948
Medlemskap
2024
Sv: ÄGARE AV PÖSSL

Hej jag köpte min för en månad sedan är mycket nöjd både med bilen och Rickard det blev en roadcruiser med lång bäddar
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: ÄGARE AV PÖSSL

Hej, hittar här tråden "Ägare av Pössl".
Jag har en Pössl Roadstar 600 W med dusch i mittgången. Det är väldigt dåligt tryck i vattnet i duschen men det är bra tryck i köket. Har hittat lite trådar på www.poesslforum.de om detta problem men inte hittat någon som löst problemet, bara förslag på att byta pump, sätta dit en förstärkarpump eller byta duschhandtag.
Någon som har löst problemet med bra konkret resultat?
MVH
Stefank

Jag träffade en i "Funkan" som hade samma problem som du. Det visade sig att han hade ett litet veck på slangen under handfatet. Pössl.

Lycka till
 

Stefank

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1220
Medlemskap
2025
Sv: ÄGARE AV PÖSSL

Hej
Tack, jag ska kolla under handfatet och följa slangen för att se om det är något veck på den.
MVH
Stefan
 
F

F.d. 20644

Guest
Sv: ÄGARE AV PÖSSL

Ser att detta är en gammal "tråd" som kommit igång igen. Men eftersom min fråga gäller en pössl så tänkte jag att det var ok att skriva här :)

Vi har hittat en pössl som vi tänk åka och titta på, min fråga är nu; är det något speciellt som vi ska tänka på att fråga, titta på/undersöka mm?
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: ÄGARE AV PÖSSL

Utan byte tänk på att pruta. Jämför likvärdiga så ni ej betalar för dyrt!
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.607
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: ÄGARE AV PÖSSL

Ser att detta är en gammal "tråd" som kommit igång igen. Men eftersom min fråga gäller en pössl så tänkte jag att det var ok att skriva här :)

Vi har hittat en pössl som vi tänk åka och titta på, min fråga är nu; är det något speciellt som vi ska tänka på att fråga, titta på/undersöka mm?

Jag skulle inte köpa en med lägre totalvikt än 3500 kg. Det är lätt att tro att det är små lätta bilar men så är det inte.
 
Senast ändrad:
Toppen